PP 519 Objektivní hodnocení jako prvek pozitivní motivace

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
14003/2021-4-437

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Účastníci získávají a rozšiřují praktické dovednosti při stanovení objektivních kritérií hodnocení žáků např. při skupinové práci, při praktických dovednostech, při projektech apod. Na praktických činnostech mají příležitost vyzkoušet tvorbu kritérií individuálního hodnocení dovedností a schopností žáka. Vytvářením hodnocení vlastní práce získávají dovednost asertivním způsobem upozornit na nedostatky, ale také vyzdvihnout a ocenit snahu, zapojení, kvalitu.

 


Obsah akce

Seminář se věnuje různým formám a metodám hodnocení v souvislosti se školským zákonem, účastníci se seznámí se zásadami, které jsou společné pro všechny typy hodnocení a dále s postupem, jak psát slovní hodnocení. Obsahem semináře je problematika klasifikace a slovního hodnocení, případně sebehodnocení žáka, tvorba objektivních školních pravidel a kritérií hodnocení žáka, individuální přístup k žákovi, hodnocení jako pozitivní motivace, hodnocení jako jeden z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání, problematika sebehodnocení, portfolia žáků jako jeden ze způsobů hodnocení. V průběhu vzdělávání lze k hodnocení žáků použít i alternativní způsoby hodnocení (hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení, hodnotící listy) k vytváření bezpečného a pozitivního klima ve třídě a pro učení žáka.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace