ČJ 296 Využití reklamy a autentických materiálů v hodině ČJL

Předmět
Český jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Akreditace
28733/2021-4-821

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem je poskytnout přehled možností, jak využít tištěné i audiovizuální reklamy v hodině českého jazyka a jak naučit žáky pracovat s autentickými materiály. Jde o to, aby byli účastníci semináře připraveni rozvíjet čtenářskou gramotnost svých žáků a vést je k patřičné samostatnosti v práci s textem.


Charakteristika

Seminář reaguje na výsledky průzkumů PISA týkající se čtenářské gramotnosti, které ukázaly, že čeští žáci nedosáhli v této oblasti dobré úrovně. Prací s autentickými materiály se účastníci pokusí nalézt možnosti, jak vést své žáky ke čtení s porozuměním a zároveň jak využít médií ve výuce. Účastníci si prakticky vyzkoušejí vybrané aktivity s autentickými materiály a získají inspiraci, jak jim mohou reklamní slogany, obrazové materiály a rozmanité texty z běžného života pomoci při výuce.


Obsah akce

Seminář reaguje na výsledky průzkumů PISA týkající se čtenářské gramotnosti, které ukázaly, že čeští žáci nedosáhli v této oblasti dobré úrovně. Prací s autentickými materiály se účastníci pokusí nalézt možnosti, jak vést své žáky ke čtení s porozuměním a zároveň jak využít médií ve výuce. Účastníci si prakticky vyzkoušejí vybrané aktivity s autentickými materiály a získají inspiraci, jak jim mohou reklamní slogany, obrazové materiály a rozmanité texty z běžného života pomoci při výuce.


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

psací potřeby

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace