DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Poskytnout učitelům prvního stupně rozmanitou škálu nápadů, her a aktivit pro tvorbu úloh. Naučit se aktivně pracovat s různými typy uspořádání obsahu učiva vyučovacích předmětů 1. stupně ZŠ a využívat různé efekty těchto uspořádání na žákovské motivaci a na postojích. Upravovat obsah tak, aby byl pro žáky co nejvíce motivující. Odhalit skrytý potenciál různých typů úloh a aktivně třídit úlohy podle různých kritérií se zaměřením na účinky na motivaci žáků. Seznámit s různými formami práce s textem (hry tužka – papír). Seznámit s vlivem obsahu a frekvence zadávání různých typů úloh na motivaci žáků a utváření vztahů a postojů žáků k vyučovacím předmětům a okolnímu světu. Aktivizovat takové pedagogické dovednosti v práci s obsahem, které umožní simulovat, motivovat a utvářel žákovské postoje a kompetence i dovednosti řešit problémy a kriticky myslet. Zmíněné postupy budou moci učitelé aplikovat napříč vyučovacími předměty 1. stupně základní školy
Seminář nabídne účastníkům využití motivačních netradičních aktivit v práci s textem, zejména s učebními úlohami na 1. stupni ZŠ. Budou představeny různé typy úloh podle motivačního vlivu na různé žáky. Účastníci budou seznámeni s různými kritérii výběru úloh pro zvýšení motivace žáků v učení. Budou obeznámeni s metodami zvyšování a snižování obtížnosti a složitosti těchto úloh v souvislosti s motivační hodnotou obsahu úloh. Nebudou vynechány ani hry v práci s textem pro rozvíjení kritického myšlení žáků, ale také k utužení třídního kolektivu, posílení sociálních vazeb. Nedílnou součástí bude i seznámení s tvorbou vlastních úloh do DUM a s metodami vyhodnocení textů pocházejících z žákovské tvorby a rozboru žákovských řešení úloh vytvořených spolužáky. Učitelé dostanou praktické návody, které mohou zařadit do vlastní výuky, prakticky si některé hry vyzkouší společně na semináři.
Rovněž budou představeny i pomůcky, které si lze vytvořit k použití během párové či skupinové práce tak, aby si děti byly schopny samy rychle zkontrolovat správnost své odpovědi.
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)