WEB 131 Připravujeme hodiny konverzace pro žáky s odlišným mateřským jazykem (čeština jako cizí jazyk pro ukrajinsky či rusky mluvícího žáka) – webinář

Předmět
Český jazyk
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Akreditace
15063/2022-4-472

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Budete schopni pracovat s žákem cizincem na rozvoji jeho konverzačních dovedností v češtině (Ukrajincem; seminář se zaměřuje přímo na ukrajinsky a rusky hovořící žáky cizince) 
Budete schopni pomoci žáku cizinci navazovat vztahy ve třídě díky rozvoji jeho znalostí češtiny, které bude schopen uplatnit v praxi v komunikaci ve třídě
Získáte informace k tvorbě konverzačních cvičení pro žáka cizince
Vytvoříte si portfolio cvičení, které budete moci uplatnit při výuce
Budete schopni vybrat a připravit vhodné výukové materiály a pomůcky (ukázky materiálů, doporučení a rady na vytváření vlastních materiálů)
Budete vědět, jaké shody a rozdíly existují mezi češtinou a ukrajinštinou a jak jich využít při výuce/ jak je při výuce zohlednit (získáte povědomí o slovní zásobě v ukrajinština a ruštině, jaké jsou shody a rozdíly mezi českou a ukrajinskou (a ruskou) slovní zásobou a jak s těmito shodami a rozdíly pracovat při vedení konverzačního cvičení pro žáka cizince s cílem maximální efektivity výuky)

Obsah akce

Webinář je určen učitelům českého a ruského jazyka, kteří mají zájem rozšířit svůj pedagogický záběr o výuku češtiny jako cizího jazyka. Webinář proběhne frontální formou za podpory prezentace sdílené účastníkům online.

  • Slovo úvodem – specifika konverzačních vyučovacích hodin, aneb jak na přípravu takové lekce (stanovení vzdělávacího cíle,
  • Ukrajinština, ruština a čeština – shody a rozdíly ve slovní zásobě a jak s nimi pracovat
  • Výhody a nevýhody používání zprostředkujícího jazyka (angličtina, ruština, ukrajinština), zadávání instrukcí a komunikace v češtině
  • Materiály pro konverzační lekce, výběr a vyhotovení materiálů vlastních
  • Komentovaná ukázka konverzačního cvičení pro žáka cizince, možné obtíže vznikající při výuce a jak jim předcházet
  • Rady a doporučení z praxe – práce s chybami (nejčastější chyby, se kterými se u žáků cizinců při konverzaci setkáváme, na co se soustředit a jak žákovi pomoci)
  • Závěrečná diskuse

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace