DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Zvládnout, rozeznat a umět reagovat na stres včetně osvojení si možných technik vedoucích k zvládání náročných pracovních situací.
Syndrom vyhoření se nejvíce objevuje v pomáhacích profesích a v interakci s lidskými zdroji. V V semináři se seznámíte s jeho příznaky, průběhem, dopady a hlavně prevencí, která spočívá v objasnění si a udržování základů psychohygieny.
Učitelství patří mezi profese, které jsou vystaveny trvalé a opakující se zátěži především v oblasti emocionální a sociální. Klíčovou roli v práci učitele hrají lidské vztahy, kde na obou stranách stojí člověk. Zátěžím, ve kterých osobnost učitele vykovává své povolání, vede ke stresovým situacím. Konfrontace s moderními přístupy v pedagogice zasazené do mnohdy nepřipraveného prostředí, s obtížně spolupracující generací žáků a bohužel i rodičů, vede k obrovskému tlaku nejen na učitele, ale i celý pracovní kolektiv. Roli často hraje nízká odolnost a přizpůsobivost začínajících pedagogů a ne příliš uspokojivá prestiž učitelského povolání v očích veřejnosti. Zvyšující se nároky jsou zátěží, vyvolávají napětí a konflikty. Proto bude hlavní pozornost věnována působení a vlivu zátěžových situací a stresu na výkon profese učitele s jejich nejvyšší možnou eliminací. Budeme se věnovat možnostem jak komunikovat v problémových a konfliktních případech, jak obstát v již vzniklých stresových situacích s co nejmenší újmou. Oživíme si doporučená zvládání vypjatých situací s jejich reálným zasazením do prostředí školy a jejích prevencí. Při narůstajícím a stupňovaném stresu dochází k syndromu vyhoření. Ten nezřídka končí často úplným vyčerpáním v podání chronického únavového syndromu. Převážně se projevuje u pracujících jedinců v pomáhajících profesích a je přímo úměrný velké zátěži s vysokou mírou zodpovědnosti. Závěr bude věnován adaptaci a copingovým strategiím.
psací potřeby
-