PP 535 Žák s PAS (Poruchou autistického spektra) na základní a střední škole – pro pedagogické pracovníky

Předmět
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, speciální pedagogové
Akreditace
670/2022-4-27

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Účastníci získají základní přehled o problematice PAS a o projevech PAS ve vzdělávacím procesu tak, aby dokázali klientům s PAS lépe rozumět.

Účastníci se naučí, jak k žákovi s autismem z pozice pedagoga přistupovat. Získají náměty, tipy a informace o možnostech vzdělávání a přístupu k dětem a žákům, kteří trpí touto poruchou.

Prostor bude poskytnut také pro sdílení zkušeností, zážitků a pocitů z praxe účastníků.


Obsah akce

Účastníci získají základní přehled o problematice PAS, autistické triádě a o jejích projevech v průběhu vzdělávacího procesu, o jednotlivých poruchách v rámci autistického spektra, o diagnózách s podobnými projevy, o odborné péči a o možnostech vzdělávání.

Účastnící získají informace o metodách a zásadách přístupu k dětem a žákům s PAS, o Doporučení ŠPZ pro vzdělávání žáka s PAS ve škole nebo školském zařízení a dozvědí se také více o podpůrných opatřeních, která ŠPZ doporučují pro žáky s PAS.

Prostor bude také na diskusi, otázky a sdílení zážitků, pocitů a potíží z praxe účastníků.

 

1. Základní teoretické informace k PAS – 0,5 hodiny
        Nejdůležitější terminologie
        Vývoj a historie
       Etiologie
      Výskyt
 
2. Autistická triáda a její projevy v průběhu vzdělávacího procesu – 2 hodiny
    Komunikace
          Sociální oblast a emoce
          Stereotypní projevy a smyslová senzitivita
 
3. Rozumové schopnosti a PAS – 0,5 hodiny
 
4. Jednotlivé poruchy autistického spektra – 1 hodina
             Dětský autismus
            Atypický autismus
           Aspergerův syndrom
          Autistické rysy a hraniční projevy autismu
 
5. Ostatní diagnózy s podobnými projevy – 1 hodina
Mentální retardace
Vývojové poruchy řeči 
ADHD
Elektivní mutismus
Emoční poruchy se začátkem specifickým v dětství
Poruchy chování
Deprivace
 
6. Odborná péče o klienty s PAS – 0,5 hodiny 
      Odborná péče na celostátní úrovni, struktura poradenské péče 
 
7. Možnosti vzdělávání žáků s PAS, zařazení do školských zařízení – 0,5 hodiny
        Speciální školy a třídy 
       Vzdělávání žáků s PAS v běžných ZŠ a MŠ
 
8. Metody a zásady přístupu k žáku s PAS – 2 hodiny
        Doporučení ŠPZ pro vzdělávání žáka se SVP ve škole nebo školském zařízení
        Podpůrná opatření pro žáka s PAS
      Základní doporučené metody u žáků s PAS

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace