ZSV 68 Behaviorální ekonomie – jak funguje lidské rozhodování (nejen) v ekonomických otázkách

Předmět
Základy společenských věd
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Akreditace
670/2022-4-27

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem vzdělávací akce je uvést účastníky do behaviorální ekonomie, tak aby získali základní přehled o tom, jaké poznatky tento vědní směr nabízí. Tyto poznatky budou účastníci zároveň aplikovat při analýze experimentů odehrávajících se během vzdělávací akce i k reflexi vlastních zkušeností.


Charakteristika

Proč jsou lidé ochotni více zaplatit za jogurt populární značky? Proč se dokoukávají na film, který je vůbec nebaví? Na tuto a mnoho dalších otázek poskytuje odpověď behaviorální ekonomie. Behaviorální ekonomie je vědecký směr, který propojuje poznatky o lidském rozhodování z psychologie, sociologie a ekonomie. V rámci kurzu budou představeny základní vhledy do toho, jak funguje lidské rozhodování.


Obsah akce

Proč jsou lidé ochotni více zaplatit za jogurt populární značky? Proč se dokoukávají na film, který je vůbec nebaví? Na tuto a mnoho dalších otázek poskytuje odpověď behaviorální ekonomie. Behaviorální ekonomie je vědecký směr, který propojuje poznatky o lidském rozhodování z psychologie, sociologie a ekonomie. V rámci kurzu budou představeny základní vhledy do toho, jak funguje lidské rozhodování. Účastníci si zároveň projdou několika experimenty, ve kterých si prakticky vyzkouší některá obecná pravidla lidského rozhodování a z nich vyplývající zkreslení. Tyto experimenty budou zároveň snadno přenositelné do výuky.

  • Úvod do behaviorální ekonomie: Základní pojmy a principy (1 h)
  • Proč se tolik vyhýbáme nepříjemným věcem (2 h)
  • Jak se lidé vypořádávají se složitou realitou (2 h)
  • Role kontextu v rozhodování (3 h)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace