DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Cílem vzdělávací akce je uvést účastníky do behaviorální ekonomie, tak aby získali základní přehled o tom, jaké poznatky tento vědní směr nabízí. Tyto poznatky budou účastníci zároveň aplikovat při analýze experimentů odehrávajících se během vzdělávací akce i k reflexi vlastních zkušeností.
Proč jsou lidé ochotni více zaplatit za jogurt populární značky? Proč se dokoukávají na film, který je vůbec nebaví? Na tuto a mnoho dalších otázek poskytuje odpověď behaviorální ekonomie. Behaviorální ekonomie je vědecký směr, který propojuje poznatky o lidském rozhodování z psychologie, sociologie a ekonomie. V rámci kurzu budou představeny základní vhledy do toho, jak funguje lidské rozhodování.
Proč jsou lidé ochotni více zaplatit za jogurt populární značky? Proč se dokoukávají na film, který je vůbec nebaví? Na tuto a mnoho dalších otázek poskytuje odpověď behaviorální ekonomie. Behaviorální ekonomie je vědecký směr, který propojuje poznatky o lidském rozhodování z psychologie, sociologie a ekonomie. V rámci kurzu budou představeny základní vhledy do toho, jak funguje lidské rozhodování. Účastníci si zároveň projdou několika experimenty, ve kterých si prakticky vyzkouší některá obecná pravidla lidského rozhodování a z nich vyplývající zkreslení. Tyto experimenty budou zároveň snadno přenositelné do výuky.