WEB 182 Skupinové a kooperativní vyučování - webinář

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
15063/2022-4-472

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Každý účastník by na konci semináře měl:

  • vyjmenovat příležitosti, jak formy aktivního učení přispívají k inkluzi
  • pojmenovat rozdíly mezi skupinovým a kooperativním vyučováním
  • analyzovat své vnitřní předpoklady pro týmovou práci
  • pojmenovat vnější projevy efektivních a neefektivních týmů
  • vyjmenovat alespoň 5 doporučení pro plánování kooperativních aktivit

 


Obsah akce

To, že učitel zařazuje práci ve skupinách, ještě nemusí znamenat, že učí žáky spolupracovat. Proč je důležité učit žáky spolupracovat? Protože kooperativní dovednosti patří dnes k nejžádanějším dovednostem na trhu práce. Každý člověk má jiné vnitřní předpoklady pro týmovou práci a každý může být jinak prospěšný pro práci v týmu. Společně se podíváme na to, jak navenek vypadá neefektivní tým a jak efektivní. Budeme pracovat s doporučeními pro zařazování kooperativního učení, a také podíváme se na to, jak kooperativní činnosti hodnotit. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

 

Osnova akce

  • 1. blok (90 minut)
  • Úvod, cíle webináře, představení lektora, představení účastníků
  • Mapování reality ze strany účastníků, sdílení zkušeností
  • Máme otázky
  • PROČ se tématem zabývat a JAK na to
  • Spolupráce jako nejžádanější kompetence na trhu práce, spolupráce jako jeden z pilířů vnitřní motivace žáků k učení
  • Spolupráce a klíčové kompetence, kompetenční cíle
  • 30 minut přestávka

 

  • 2. blok (90 minut)
  • Skupinová práce versus kooperativní učení
  • Jak uspořádat učebnu
  • Jak dělit žáky do skupin
  • Představení ukázky konkrétní vyučovací jednotky postavené na práci ve skupinách vč. Analýzy
  • 30 minut přestávka

 

  • 3. blok (90 minut)
  • Představení metod na rozvoj spolupráce
  • Představení metod aktivního učení založených na práci ve skupinách, sdílení zkušeností
  • Skládankové učení
  • 30 minut přestávka

 

  • 4. blok (90 minut)
  • Hodnocení skupinové práce, sebehodnocení
  • Burza nápadů, doporučení
  • Zdroje
  • Reflexe webináře – vůči cílům a vůči otázkám
  • Závěr

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace