PP 557 Prevence rizikového chování v oblasti sexuality – integrace zdravé sexuality do vztahů - webinář

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence
Akreditace
15063/2022-4-472

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem je podpořit přijetí identity žáků v celé oblasti své osobnosti, také v oblasti sexuální identity. Podpoření zdravé sebeúcty vede ke zdravému vztahu ke své osobě i svému okolí, schopnosti vytvářet vztahy s druhými plném respektu a úcty k jejich odlišnosti a originalitě. Odlišnost a rozdílnosti v oblasti sexuality jsou zde podávány ne jako problém, riziko, ale přirozená součást rozmanitosti lidské bytosti. Cílem je motivovat žáky / studenty ke zdravému vztahu ke své sexualitě, jejímu přijetí a rozvíjet jejich schopnost vytvářet trvalé a nesobecké vztahy.  Témata se týkají prevence předčasného vstupu do sexuálně aktivního života, rizikových vztahů z hlediska nákazy pohlavními chorobami, promiskuity, nechtěných a časných těhotenství a jejich příčin.


Obsah akce

Oblastí rizikového chování je také rizikové chování v oblasti sexuality .  Syndrom rizikového chování dospívajících zahrnuje tři základní faktory, které se vzájemně podmiňují a prolínají. Tam, kde se setkáváme s jednou z forem rizikového chování, vnímáme možnost výskytu souvisejících problémů z jiné oblasti. Problematika SRCHD zahrnuje oblast závislostí, nepřizpůsobivého chování, agresivity, násilí, agresivity zaměřené na sebe (tedy poruchy příjmu potravy, chování sebepoškozující) a rizikové chování v oblasti sexuality .

Seminář nabízí různorodé metody práce s žáky ověřené v praxi lektorky a podává základní informace k jednotlivým tématům. Téma doplňuje z pohledu bio-psycho-sociálního . Zaměřuje se na faktory vnitřní i vnější, které napomáhají/ eliminují rizikové chování žáků a studentů.

Téma je doplněno kazuistikami z praxe pedagogické.


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace