PP 565 Co dělat s problémovým chováním žáků?

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Akreditace
670/2022-4-27

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Naučit se zvládat situace při řešení nežádoucího chování žáků. Porozumět tomu, co všechno ovlivňuje naši snahu vyhýbat se nežádoucímu chování žáků v běžném prostředí školy.


Obsah akce

Během semináře se účastníci aktivní formou seznámí s možnostmi, jak nežádoucí chování žáků v prostředí školy nejen formálně řešit (tedy používat restriktivní a represivní přístup), ale především správně nahlížet a vyhodnocovat. Vhodné nahlížení a vyhodnocování nežádoucího chování zásadně ovlivňuje volbu intervencí a jejich efekt. Navrhované intervenční způsoby řešení nežádoucího chování budou vycházet především z potřeb žáků a nikoliv jen ze zásad daných neměnitelnou sociální normou školního prostředí. Účastníci se seznámí s intervencemi, které vycházejí z praktických zkušeností při práci s žáky s poruchou chování.

Osnova akce

  • Co používáme a nefunguje? (2 hod., vzájemné seznámení se)
  • Jak vypadá zlobivé dítě? (2 hod., teoretické poznatky o „zlobivých dětech“ prakticky)
  • Proč používat psychologii? (1 hod., co se změnit dá a co se změnit nedá)
  • Proč používat pedagogiku? (1 hod., co se na pedagogické fakultě neučilo)
  • Jak používat to, co funguje? (2 hod., praktické sebezkušenostní aktivity

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

pohodlné oblečení, případně přezůvky, poznámkový blok a psací potřeby

Vzkaz účastníkům

Motto: "Co dělat, když se to nedá dělat (učit)."

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace