PP 565 Co dělat s problémovým chováním žáků?
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Během semináře se účastníci aktivní formou seznámí s možnostmi, jak nežádoucí chování žáků v prostředí školy nejen formálně řešit (tedy používat restriktivní a represivní přístup), ale především správně nahlížet a vyhodnocovat. Vhodné nahlížení a vyhodnocování nežádoucího chování zásadně ovlivňuje volbu intervencí a jejich efekt. Navrhované intervenční způsoby řešení nežádoucího chování budou vycházet především z potřeb žáků a nikoliv jen ze zásad daných neměnitelnou sociální normou školního prostředí. Účastníci se seznámí s intervencemi, které vycházejí z praktických zkušeností při práci s žáky s poruchou chování.
Osnova akce
- Co používáme a nefunguje? (2 hod., vzájemné seznámení se)
- Jak vypadá zlobivé dítě? (2 hod., teoretické poznatky o „zlobivých dětech“ prakticky)
- Proč používat psychologii? (1 hod., co se změnit dá a co se změnit nedá)
- Proč používat pedagogiku? (1 hod., co se na pedagogické fakultě neučilo)
- Jak používat to, co funguje? (2 hod., praktické sebezkušenostní aktivity
Vzdělávací cíl
Naučit se zvládat situace při řešení nežádoucího chování žáků. Porozumět tomu, co všechno ovlivňuje naši snahu vyhýbat se nežádoucímu chování žáků v běžném prostředí školy.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
pohodlné oblečení, případně přezůvky, poznámkový blok a psací potřeby
Vzkaz účastníkům
Motto: "Co dělat, když se to nedá dělat (učit)."