ČJ 321 Biblioterapie ve výuce literatury na střední škole - webinář
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Biblioterapie je jednou z metod psychoterapie. Vzhledem k vzrůstajícímu počtu žáků s psychickými problémy je její uplatnění v hodinách českého jazyka a literatury jednou z možných cest, jak tyto problémy pojmenovat, ukázat na ně, jak s nimi pracovat. Seminář se zaměřuje na použití biblioterapeutických metod ve výuce literatury na střední škole. Účastníci si vyzkouší biblioterapeutický experiment sami na sobě, dozví se o další možnostech a úskalích použití těchto technik, budou mít možnost diskutovat o adekvátnosti zapojení těchto technik do výuky. Výhodou je účast a spolupráce hned tří lektorů: Jan Křeček je středoškolský pedagog, Marie Mokrá je odbornicí na biblioterapii, Tamara Valešová je psycholožka. Společně již několik let vytváří biblioterapeutické experimenty a aplikují je na žáky.
- biblioterapeutický experiment – praktická ukázka
- diskuze a zpětná vazba
- teoretické ukotvení: co je biblioterapie, co není a k čemu je na světě
- diskuze
- vyzkoušené experimenty, přístupy, reakce žáků, sdílení zkušeností
- diskuze, zpětná vazba
Vzdělávací cíl
Představit biblioterapeutické přístupy a metody v hodinách výuky českého jazyka a literatury. Vyzkoušet si jeden z experimentů sami na sobě. Poznat silné a slabé stránky biblioterapeutického přístupu. Sdílet vlastní představy, názory a zkušenosti ve skupině podobně zaměřených pedagogů.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)