M 298 Párové a kooperativní učení v matematice
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Chcete začít s párovým či kooperativním učením v hodinách matematiky a potřebujete pomoci s prvními kroky? Na semináři se dozvíte, jak dělit žáky do skupin, jaké role ve skupině lze přidělovat a vyzkoušíte si hlavní výukové metody spjaté s párovým a kooperativním učením. Dozvíte se, jak nastavovat kritéria při zadávání komplexnějších úkolů, jak posuzovat jejich splnění a jak posilovat rozvoj vybraných jemných dovedností. To vše si zažijete semináři, který probíhá formou modelových aktivit pro jednotlivce, dvojice nebo týmy. Ze semináře si odnesete zásobník forem výuky, ze kterého budete moci dlouhodobě čerpat. Určeno pro učitele matematiky I. a II. stupeň ZŠ.
- Kooperativní a párové učení – představení alternativy pro frontální výuku (1h)
- Tipy pro kooperativní učení – domovská skupina, role v domovské skupině (1h)
- Kritéria hodnocení – jak a co hodnotit. Jemné dovednosti – jaké jemné dovednosti rozvíjet (1h)
- Metody vhodné pro kooperativní učení – Zástupná písmena, Skládankové učení, INSERT, Myšlenková mapa,Čtyři rohy, SOLE, Plakát (3h)
- Písemné opakování – ukázka možností jak organizovat opakování v rámci domovských skupin (1h)
- Sdílení příkladů dobré praxe (1h)
Vzdělávací cíl
Školení pomáhá školám realizovat další vzdělávání učitelů matematiky.
Školení motivuje učitele.
Školení učí učitele přijímat pozitivně zpětnou vazbu.
Školení ukazuje možnosti, jak zvyšovat matematickou gramotnost u žáků.
Školení ukazuje alternativu ke frontální výuce.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
Psací potřeby
Vzkaz účastníkům
Rád bych, abychom si zažili výuku matematiky jinak než frontálně.