ZŠ 128 Formativní hodnocení dětí a žáků
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Seminář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocenía hodnocení pro učení.
1 hodina
- Úvod, průběh semináře, seznámení, potřeby účastníků
- Teoretická východiska
- Systém pojmů autoevaluace, hodnocení
- Praktická část – co je to hodnocení, zkušenosti, příklady dobré praxe
1 hodina
- Druhy hodnocení a jejich význam –
- Systém podporující rozvoj dětí, žáků – podmínky, vzdělávací nabídka, spolupráce a hodnocení
- Smysl hodnocení
2 hodiny
- Hodnocení procesu
- Formy hodnocení
- Funkce hodnocení
- Základ pro hodnocení – cíle, kritéria, popisný jazyk
2 hodiny
- Formativní hodnocení
- Efektivní zpětná vazba podporující učení
- Aktivizování dětí a žáků jako zdroj učení pro sebe navzájem
- Slovní hodnocení a sebehodnocení
2 hodiny
- Metody formativního hodnocení
- Mapy učebního pokroku
- Praktické ukázky formativní hodnocení
- Závěr, diskuse hodnocení
Vzdělávací cíl
Cílem semináře je seznámit účastníky s významem hodnocení pro rozvoj dítěte a žáka, poskytnout mu východiska pro využívání formativního hodnocení a sebehodnocení dítěte a žáka. Seznámí se s důležitostí zpětné vazby, nastavením výchovně vzdělávacího cíle a kritérií pro formativní hodnocení