PP 577 Řešení problémových a náročných situací ve škole
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Interaktivní přednáška se zapojením všech účastníků, teoretické zásady s navazujícím nácvikem. Výklad podpořený prezentací v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, testy, výtvarné techniky, diskuze, příklady z praxe, opakovaná cvičení, rady a doporučení ke zlepšení
1.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin
- Základní faktory, které se na vzniku problému podílejí
- Nedorozumění a proč vzniká, úskalí komunikace
- Psychologické strategie zvládání konfliktních a problémových situací
- Negativní a pozitivní aspekty konfliktu
2.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin
- Přístup ke konfliktu a styly jednání v konfliktních situacích
- Transakční analýza (TA) a její využití pro efektivní zvládání komunikace s druhými
- Jak vnímám sebe sama a svou roli
3.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin
- Jak se bránit agresi
- Jak jednat s rozčíleným člověkem
- Jak zvládnout vlastní negativní emoce
- Základní strategie a praktické postupy v náročných situacích
4.blok v rozsahu 2 vyuč.hodin
- Typologie osobnosti – jak jednat s jednotlivými typy lidí
- Rozbor problémových situacích přednesených účastníky
- Základní orientace ve vlastních zdrojích a strategiích zvládání náročných komunikačních situací
Vzdělávací cíl
Kurz je zaměřen na rozvíjení komunikačních kompetencí , v průběhu kurzu se pracovníci seznámí s různými typy náročných komunikačních situací, naučí se způsoby, jak jim předcházet a zároveň, jak se zachovat, pokud nastanou. Kurz vede pracovníky k tomu, aby se uměli vyvarovat nedorozumění s žáky, rodiči, či kolegy a v případě, že dojde ke konfliktu, jej uměli řešit tak, aby byly s výsledkem spokojené (nebo alespoň srozuměné) všechny strany konfliktu. Osvojí si také praktické techniky, které mohou využít při zvládání intenzivních emocí v komunikaci a to jak u sebe, tak u svých komunikačních partnerů.