PP 578 Výchovný styl pedagoga dotváří pozitivní klima třídy. Jak na to?
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Seminář je zaměřen na výchovný styl pedagoga vedoucí k harmonizaci kolektivu třídy. Zahrnuje nástroje, metody, techniky (včetně motivačních) vedoucí ke zvolení efektivního výchovného stylu, který vede k minimalizaci rizikového chování žáků (odměny, tresty, metoda důsledků, inventář sociálního chování a jeho vyladění, typologie pedagoga, volba postojů při nevhodném chování žáků podle R. Dreikurse, prožitková pedagogika, prosociálnost ve školním kolektivu
- Co je výchovný styl, k čemu slouží, z jakých modulů se skládá – teoretická část 1 hod.
- Výchovný styl pedagoga v praxi – hra s dramatizací a kresbou, volné propojení účastníků 2 hod
- Typologie pedagoga, malý auto test sociálního chování, volba osobního stylu 2 hod
- Nevhodné chování žáků – jak reagovat, jak vyladit, diagnostika příčin 1,5 hod
- Lepší je předcházet než řešit…. Co, kdy a jak …1,5 hod
Vzdělávací cíl
Zvolit optimální výchovný styl, který směřuje žáky k prosociálnímu chování a nastavuje pozitivní klima třídy bez ponižování, agrese, násilí. Uvědomit si a ujasnit si dovednosti, kompetence učitele, které vedou k prevenci a zvládnutí nevhodného chování. Tento webinář si neklade za cíl zajistit, aby si pedagog osvojil optimální výchovný styl během semináře, ale aby se zamyslel a reflektoval své přístupy a postoje k žákům, případně je korigoval. Cílem je také nastínit možnosti vedoucí k nevhodnému chování žáka s cílem pochopením pomoci žákům v eliminaci chování. ( viz R. Dreikurs).
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
Psací potřeby