PP 590 Motivace a motivátory – webinář
Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Přehled témat:
- Motivace – vnější x vnitřní
- Smysluplnost výuky
- Možnosti, kdy si žák vybírá, co bude dělat, na čem bude pracovat
- Potřeby žáků a možnosti učitele, jak tyto potřeby naplnit
- Klíčové kompetence k učení
- Formulace cílů – SMART a Bloomova taxonomie
- Hodnocení žáků, produktů a procesů – sumativní x formativní
- Kritéria hodnocení
Forma a průběh:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
- představení tématu a cílů semináře
- představení lektora a účastníků
- Co umíme? – jak žáky motivujeme snos myšlenek na téma motivace
- Máme otázky – pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…) – přizpůsobení tématu cílové skupině v závislosti na vývojových charakteristikách dětí a žáků, které uči
- praktické ukázky motivace – přímá práce účastníků
- analýza ukázek
- Vidíme tyto příležitosti – sdílení a shrnutí nápadů ze strany účastníků
- společná reflexe vůči cílům či vůči položeným otázkám – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným nápadům
Vzdělávací cíl
- analyzovat způsoby motivace na škole
- rozlišit vnější a vnitřní motivaci
- popsat, co rozvíjí vnitřní motivaci žáků k učení
- rozlišit sumativní a formativní hodnocení
- naplánovat konkrétní kroky směrem k vnitřní motivaci žáků k učení
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)