DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Cílem akce je seznámit pedagogy s možnými postupy ve vyučování ČJL na základě vazby se vzdělávací oblastí Umění a kultura. Zaměřit se na to, jaký je význam hudby a výtvarné složky ve filmu. Naučit žáky vnímat umění komplexně a prožívat ho. Žák má být schopen vyjádřit, jaké má pocity při sledování filmu a jak na něj působí četba. Porovnat zážitek z filmu s pocity čtenáře literatury. Dát do souvislostí poznatky z ČJL, dějepisu, HV, VV a OV. Učitel společně se žáky může vytvořit projekt, jehož výsledkem může být filmový scénář, popř. i krátký film.
Seminář vychází z požadavků na rozvoj estetické výchovy, interdisciplinární vztahy a výchovu filmového diváka. Účastníci se seznámí s možnostmi, jak do hodin ČJL vhodně implantovat film, jeho hudební a výtvarnou součást a další umělecké prvky. Zaměřuje se na vnímání díla čtenářem a divákem. Pracovat se bude s různými literárními druhy, žánry a historickými obdobími, např. Radúz a Mahulena, Kytice, Postřižiny, Spalovač mrtvol, Zvířecí farma, Žert, Ucho, Báječná léta pod psa, Alois Nebel atd. Bude provedena komparace vybraných literárních děl a filmů.
Seminář vychází z požadavků na rozvoj estetické výchovy, interdisciplinární vztahy a výchovu filmového diváka. Účastníci se seznámí s možnostmi, jak do hodin ČJL vhodně implantovat film, jeho hudební a výtvarnou součást a další umělecké prvky. Zaměřuje se na vnímání díla čtenářem a divákem. Pracovat se bude s různými literárními druhy, žánry a historickými obdobími. Bude provedena komparace vybraných literárních děl a filmů.
Podrobný rozpis:
psací potřeby