AJ 343 Zábavná angličtina 1
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Vzdělávací program je určený učitelům anglického jazyka, kteří chtějí svoji výuku nějak oživit a nabídnout ve svých hodinách zajímavou a motivující výuku.
Učitelé budou seznámeni s různými kategoriemi her, totiž s hrami rozvíjejícími a upevňujícími slovní zásobu, s hrami procvičujícími jednotlivé slovní druhy a s hravými aktivitami nacvičujícími jednoduché věty a větné struktury. Ke všem hrám obdrží učitelé popis her, příp. kopírovací předlohu, která jim bude následně zaslána mailem. Učitelé se také dozvědí, pro jako cílovou skupinu je hra určena, k jakému učebnímu cíli se hodí s, jakým časovým rozsahem má učitel počítat.
Žáci angličtiny si mají osvojit nová slovíčka a větné struktury. Jistě je v jejich zájmu naučit se anglickému jazyku, aby se mohli v anglicky mluvícím prostředí a s budoucími pracovními či soukromými kontakty dorozumět. Tento jejich zájem ale nepostačí k jejich plné motivaci.
Zábavná angličtina obsahuje učivo, které žáky baví a učení je vlastně příjemným vedlejším produktem. Budou nadšeni, motivováni a učivo si zapamatují výrazně lépe. K tomu přispívá i to, že je hravou formou osloveno více smyslů. Seminář obsahuje například hry: balloons, bottle, guess who, slap, detective game, portraits, drawing dictation, bingo, story cards, chairs, interview, reporting, hangman…
Náměty k seminářům jsou čerpány z různých seminářů, které lektorka absolvovala a vedla v průběhu své několikaleté praxe. Vznikaly sdílením zkušeností učitelů, průzkumem internetu a úpravou rozličných jazykových cvičení.
Vzdělávací cíl
Poskytnutí aprobovaným i neaprobovaným učitelům jazyků praktické náměty a gramatická cvičení a hry pro zefektivnění vyučovacího procesu v cizím jazyce.
Zdokonalení znalostí a dovedností cizího jazyka na základních, středních a jazykových školách, rozšíření postupů výuky a oživení především kreativních metod v hodinách cizího jazyka s ohledem na nové trendy objevující se výuce všech cizích jazyků.
Seznámení s novými či méně známými kreativními vyučovacími metodami.
Aktivizace neotřelých vyučovacích metod a forem práce vhodných k zařazení do ŠVP.