AJ 344 Poslechové a mluvní aktivtity, rozvoj slovního projevu dětí

Předmět
Anglický jazyk
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Obsah akce

Poslechové a mluvní aktivity, rozvoj slovního projevu dětí:

     Aktivity zahrnující práci s textem – atraktivní procvičování aktivit zaměřených 

k soustředěnému poslechu, zpracovávání informací z textu, nabízí možnosti nenásilného procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur.

 

Poslechové aktivity:

- práce s textem – využití a zpracování instruktážního i informativního textu - 20 min
(technika SVPT, Kdo to řekl, vocabulary race)

- poslech příběhu a následné využití k rozvíjení jazykových dovedností - 60 min
(kartičkové hry na deset způsobů)

- práce s písní – možnosti jak využít poslechu písničky s různým zaměřením - 60 min
(kvíz, bingo, split dictation)

- didaktické hry k rozvoji poslechových schopností - 20 min
(domino, loto, stolní hry, Go first, neverending puzzle)

 

Mluvní aktivity:

- výslovnostní cvičení – techniky jak zvládnout odlišné zvuky v angličtině - 60 min

(rozcvička mluvidel, výslovnostní závod, Tarzan a opice)

- metody moderního drilu – osvojování modelových vět, které pomáhají plynulému řečovému projevu - 60 min

(Chants, train game, domino vět)

- dialogové hry – modelové i spontánní - 40 min


Vzdělávací cíl

Cílem vzdělávacího programu je seznámit učitele s aktivitami, určenými žákům různé úrovně v jedné vyučovací hodině. Nabídka je maximálně vhodná pro výuku tam, kde učitel pracuje intenzivně se skupinami dětí a vrací se po čase ke splněným aktivitám s novým úkolem.

Základní výukové dovednosti - poslech, aktivní komunikace, čtení a předčtenářské aktivity, psaní a příprava na psaní včetně kreativního a jejich procvičení se dají použít v hodinách angličtiny také ve skupině různého věku i úrovně dětí (málotřídní školy). Učitelé se seznámí s mnoha metodami, jak zorganizovat výuku, jak připravit materiály tak, aby děti pracovaly na stejném tématu aktivitami přiměřenými jejich věku i úrovni, naučí se samostatně připravovat tematické hodiny a odnesou si z kurzu škálu pracovních listů, které mohou ihned používat ve svých třídách.