AJ 345 Práce s textem a podpora čtecích návyků, procvičení psaní
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Práce s textem a podpora čtecích návyků, procvičení psaní
Kurz seznamuje učitele s využitím běžně dostupných materiálů, například těch, které mají k dispozici v učebnicích, ale hlavně jejich jednoduchou adaptací a dalším zpracováním umožní dětem lépe a důkladněji procvičit dané učivo. Aktivity jsou zaměřené na
Čtecí techniky:
- předčtenářská gramotnost – jak děti seznamovat s textem ještě dříve, než se samy učí číst v cizím jazyce 45 min
(obrázkové čtení, písmenková rozcvička)
- práce s abecedou, vnímání skupin hlásek, usnadňujících rychlé a efektivní zpracovaní textu 60 min
(jazyková analýza, vytleskávání, Kdo dříve?, písmenkové krabičky
- čtenářské techniky, umožňující zpracovávání informací z textu, (porozumění a zapamatování – „Vím, o čem čtu“) 60 min
(Kdo - co udělal - kde - kdy? Pět krabiček, kvízy)
Psaní:
- jak zvládat odlišnost psané podoby od mluvené 60 min
(rimes and onsetts, letter blends + letter clusters, Ants and owls)
- psaní na úrovní slov, vět 60 min
(letter lines, letter boxes, labelling)
- psaní na úrovni volného textu 45 min
(Story frames, Sentence openers)
- hodnocení psaného projevu 10 min
(diskuze, příklady dobré praxe)
Vzdělávací cíl
Cílem vzdělávacího programu je seznámit učitele s aktivitami, určenými žákům různé úrovně v jedné vyučovací hodině. Nabídka je maximálně vhodná pro výuku tam, kde učitel pracuje intenzivně se skupinami dětí a vrací se po čase ke splněným aktivitám s novým úkolem.
Základní výukové dovednosti - poslech, aktivní komunikace, čtení a předčtenářské aktivity, psaní a příprava na psaní včetně kreativního a jejich procvičení se dají použít také ideálně v hodinách angličtiny ve skupině různého věku i úrovně dětí (málotřídní školy). Učitelé se seznámí s mnoha metodami, jak zorganizovat výuku, jak připravit materiály tak, aby děti pracovaly na stejném tématu aktivitami přiměřenými jejich věku i úrovni, naučí se samostatně připravovat tematické hodiny a odnesou si z kurzu škálu pracovních listů, které mohou ihned používat ve svých třídách.