NJ 139 Jak učit reálie zajímavě?

Předmět
Německý jazyk
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Obsah akce

V tomto semináři se účastníci zaměří na metody výuky reálií německy mluvících zemí, která by měla být součástí hodin němčiny. Pod pojmem výuka reálií bychom ovšem neměli mít na mysli pouze soubor faktografických informací o německy mluvících zemích, ale především povědomí o způsobu života, hodnotách, kultuře, zajímavých místech, kulinářských, jazykových i jiných specifikách různých oblastí.

  • očekávání od semináře, výměna zkušeností s výukou reálií (1 hodina)
  • tipy na zajímavé zdroje, internetové stránky atd. (0,5 hodiny)
  • ukázky her a dalších aktivit (3 hodiny)
  • možnosti projektů (0,5 hodiny)
  • práce s autentickými texty, videi, hudbou (2 hodiny)
  • práce s jazykovými variantami v rámci německy mluvící oblasti (1 hodina)

Vzdělávací cíl

Vést učitele k reflexi toho, jak do hodin němčiny začleňují výuku reálií, co by taková výuka měla obsahovat a jak to udělat, aby studenti byli motivovaní k hledání informací o německy mluvících zemích. Ukázat učitelům řadu her a dalších aktivit, pomocí kterých můžeme studentům nenásilnou a zábavnou formou zprostředkovat znalosti o německy mluvících oblastech. Seznámit učitele s řadou praktických tipů na internetové stránky a další existující zdroje, které nám s výukou reálií mohou pomoci. Zamyslet se nad možnostmi práce s projekty a vyzkoušet si metody práce s autentickými texty, videi, hudbou a s jazykovými variantami.