AJ 350 Competitions and Games in English Lessons

Předmět
Anglický jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Obsah akce

a) teoretická část – Motivační a didaktický přínos soutěží a her, Typologie, Vhodné soutěže a hry pro výuku jednotlivých jazykových dovedností

b) praktická část – Praktické ukázky her konverzačních, pohybových, obrázkových a průmyslově vyráběných stolních jazykových her (specializované i víceúčelové)

List of games and competitions

 

Úvod

            Hra se jmény

-Student se představí svým jménem, jedním charakteristickým znakem a jednou činností, kterou mají rádi. Další student opakuje to, co řekl student předchozí a hra pokračuje dále.

            Postav se, pokud chceš

-Studenti sedí v kruhu, ve kterém je o jednu židli méně, než je počet studentů. Student uprostřed kruhu používá frázi stand up if you… aby hra začala.

Dvakrát lži, jednou mluv pravdu

-Každý student napíše 3 věci o sobě. Ostatní hádají, která z nich je pravda a které jsou lži.

Ukaž a řekni

-Studenti si přinesou memento nebo obrázek, o kterém vypráví před třídou.

 

Zahřívání

            Časová bomba

                        -Studenti řeknou slovo a předají „štafetu „dalším, dokud nevyprší čas

            Zaostřující se obraz

                        -studenti hádají, co se nachází na obrázku, který se pomalu zaostřuje

Hlavolam

-Učitel přednese studentům hádanku. Studenti se ve skupinách snaží uhádnout odpověď.

            Co dělat s…

                        -Studenti musí vymyslet nové využití pro jakýkoli předmět

Akce

            Tichá pošta

-Studenti si mezi sebou předávají zprávu a poslední student musí napsat odpověď na tabuli

Přečti a přelož

            -Skupina musí přečíst zprávu, předat jí dál a nakonec ji přeložit

Záhadná krabice        

            -Student musí vybrat z krabice nějaký předmět a hádat, co to je

Čtyři rohy

-Jeden student určí čtyři rohy místnosti, každému rohu přidělí určitý název a následně studentům popisuje, do kterého rohu musí jít, aniž by ten název vyslovil. Ostatní studenti se pohybují mezi rohy tak, aby se nespletli.

Malování       

            Popis obrázku - slovně

-Studenti pracují ve dvojicích. První student si v hlavě vymyslí nějaký obrázek a snaží se ho slovně popsat. Druhý student se snaží co nejpřesněji obrázek namalovat.

.

            Popis obrázku - písemně

-První student se podívá na obrázek, napíše jeho popis a předá ho dále. Druhý student si přečte ten popis a podle něj se snaží obrázek namalovat.

Komunikace

            Taboo/Charades/Pictionary

-Tři studenti musí popsat určité slovo skupině, aniž by to slovo řekli. První student mluví, druhý dělá pantomima a třetí maluje. Ostatní studenti hádají.

            Objednávka

-Studenti si musí objednat seznam věcí nebo služeb. Před tím ještě musí prodiskutovat hodnotu každé položky a to tak, aby se vešli do předem určeného rozpočtu.                       

Spojování dvojic/vět

-Studenti se rozdělí na dvě poloviny, každá skupina obdrží polovinu slov nebo vět. Studenti musí poté zjistit další polovinu slov formou otázek směřujících ke studentům z druhé skupiny.

Gramatika

            Kategorizace slov

  • Studenti musí vymyslet nějaký příklad ke každé kategorii, která je napsaná na tabuli

Piškvorky s větami

  • Studenti určují správné časy sloves a používají je ve větách. Skupina, která získá tří po sobě jdoucí boxy vedle sebe, vyhrává.

            Bojová loď

  • Studenti musí pomocí hádání souřadnic určit nepravidelná slovesa, která jsou umístěna v mřížce.

Hry

           

            Úvodní stolní hra

                        - Studenti hrají stolní hru, ve které mluví sami o sobě.

            Urči co to je

-Studenti používají kartičky, na kterých jsou obrázky a oni musí určit, co je na obrázku.

            Příběh kostky

                        -Studenti používají obrázkovou kostku k tomu, aby vymysleli jednoduchý příběh.

            Kde je Waldo?

-Studenti se podívají na obrázek, najdou Walda a jeho kamarády a popíší, kde se nachází.

            Bingo se slovesy

                        -Studenti hrají bingo pomocí kartiček se slovesy


Vzdělávací cíl

Seminář seznamuje účastníky s mnoha typy jazykových her a soutěží, které budou moci využít ve svých hodinách, včetně her málo známých či zcela nových. Pomáhá orientovat se při výběru vhodných her dle probíraného učiva, věku, úrovně, zájmů a motivace studentů. Některé stolní jazykové hry bude možno na místě zakoupit.