PP 607 ZÁSADY HUMANISTICKÉ PSYCHOLOGIE V PRÁCI S TŘÍDNÍM KOLEKTIVEM

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Akreditace
758/2023-7-32

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem je seznámení účastníků s možnostmi práce s třídním kolektivem, jedná se o dvě základní varianty – strukturované forma a nestrukturovaná formy. Účastníci si prakticky vyzkoušejí strukturovanou formu práce s třídním kolektivem. Zaměříme se na tvoření pozitivních vazeb v třídním kolektivem, kromě toho se účastníci seznámí s dalšími technikami, které lze využívat v práci s třídním kolektivem. Účastníci poznají, kdy je vhodné obě formy práce s třídním kolektivem využívat, jaké jsou jejich pozitiva i negativa, na co si dát pozor při práci s třídním kolektivem.


Obsah akce

Tento vzdělávací program je zaměřen na využití humanistické psychologie při práci s třídním kolektivem, vychází právě z učení zakladatele humanistické psychologie Carla Rogerse, který se mimo jiné velmi aktivně věnoval problematice školství. Tento vzdělávací program má své teoretického vymezení, účastníci si sebezkušenostní formou vyzkouší práci s třídním kolektivem v takzvané strukturované, ale i nestrukturované formě. Primárně je tento vzdělávací program určen pedagogickým pracovníkům, kteří se chtějí naučit dovednosti práce s třídním kolektivem. Zejména jej můžeme doporučit třídním učitelům a metodikům prevence.

  1. HODINA – teoretické vymezení, rozdíly mezi humanistickou psychologií a psychoanalytickým přístupem, výhody využívání humanistické psychologie při práci s dětským kolektivem, základní vymezení strukturované práce s třídním kolektivem a nestrukturované práce s třídním kolektivem, pozitiva i negativa těchto forem.
  2. HODINA – ukázka práce s třídním kolektivem přímo prakticky, v této hodině se budeme věnovat strukturované práci s třídním kolektivem, důraz klademe na pěstování pozitivních vazeb v třídním kolektivu. Součástí je také zhodnocení této hodiny, lektor poukazuje na pozitiva i negativa této formy práce s třídním kolektivem, kromě toho se účastníci také dozvědí, kdy tuto formu využívat, kdy je v maximální míře efektivní.
  3. HODINA – ukázka práce s třídním kolektivem přímo prakticky, v této hodině se budeme věnovat strukturované práci s třídním kolektivem, důraz klademe na pěstování pozitivních vazeb v třídním kolektivu. Součástí je také zhodnocení této hodiny, lektor poukazuje na pozitiva i negativa této formy práce s třídním kolektivem, kromě toho se účastníci také dozvědí, kdy tuto formu využívat, kdy je v maximální míře efektivní.
  4. HODINA – reflexivní část ukázek, vymezení strukturované práce s třídním kolektivem, dotazy, diskuze, další náměty, varianty a možnosti.
  5. HODINA – praktická ukázka práce s třídním kolektivem, v této hodině se zaměříme na nestrukturovanou formu práce s třídním kolektivem, v průběhu hodiny lektor poukazuje na pozitiva i negativa této formy práce s třídním kolektivem
  6. HODINA - praktická ukázka práce s třídním kolektivem, v této hodině se zaměříme na nestrukturovanou formu práce s třídním kolektivem, v průběhu hodiny lektor poukazuje na pozitiva i negativa této formy práce s třídním kolektivem
  1. HODINA – reflexivní část ukázek, vymezení nestrukturované práce s třídním kolektivem, dotazy, diskuze, další náměty, varianty a možnosti.
  2. HODINA – evaluační hodina a uvedení dalších možných technik, které mohou účastníci využívat, dále je zde prostor pro debatu, zodpovídaní otázek, součástí této hodiny je také evaluace, využívá se také metoda kruhu.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace