PP 607
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Tento vzdělávací program je zaměřen na využití humanistické psychologie při práci s třídním kolektivem, vychází právě z učení zakladatele humanistické psychologie Carla Rogerse, který se mimo jiné velmi aktivně věnoval problematice školství. Tento vzdělávací program má své teoretického vymezení, účastníci si sebezkušenostní formou vyzkouší práci s třídním kolektivem v takzvané strukturované, ale i nestrukturované formě. Primárně je tento vzdělávací program určen pedagogickým pracovníkům, kteří se chtějí naučit dovednosti práce s třídním kolektivem. Zejména jej můžeme doporučit třídním učitelům a metodikům prevence.
- HODINA – teoretické vymezení, rozdíly mezi humanistickou psychologií a psychoanalytickým přístupem, výhody využívání humanistické psychologie při práci s dětským kolektivem, základní vymezení strukturované práce s třídním kolektivem a nestrukturované práce s třídním kolektivem, pozitiva i negativa těchto forem.
- HODINA – ukázka práce s třídním kolektivem přímo prakticky, v této hodině se budeme věnovat strukturované práci s třídním kolektivem, důraz klademe na pěstování pozitivních vazeb v třídním kolektivu. Součástí je také zhodnocení této hodiny, lektor poukazuje na pozitiva i negativa této formy práce s třídním kolektivem, kromě toho se účastníci také dozvědí, kdy tuto formu využívat, kdy je v maximální míře efektivní.
- HODINA – ukázka práce s třídním kolektivem přímo prakticky, v této hodině se budeme věnovat strukturované práci s třídním kolektivem, důraz klademe na pěstování pozitivních vazeb v třídním kolektivu. Součástí je také zhodnocení této hodiny, lektor poukazuje na pozitiva i negativa této formy práce s třídním kolektivem, kromě toho se účastníci také dozvědí, kdy tuto formu využívat, kdy je v maximální míře efektivní.
- HODINA – reflexivní část ukázek, vymezení strukturované práce s třídním kolektivem, dotazy, diskuze, další náměty, varianty a možnosti.
- HODINA – praktická ukázka práce s třídním kolektivem, v této hodině se zaměříme na nestrukturovanou formu práce s třídním kolektivem, v průběhu hodiny lektor poukazuje na pozitiva i negativa této formy práce s třídním kolektivem
- HODINA - praktická ukázka práce s třídním kolektivem, v této hodině se zaměříme na nestrukturovanou formu práce s třídním kolektivem, v průběhu hodiny lektor poukazuje na pozitiva i negativa této formy práce s třídním kolektivem
- HODINA – reflexivní část ukázek, vymezení nestrukturované práce s třídním kolektivem, dotazy, diskuze, další náměty, varianty a možnosti.
- HODINA – evaluační hodina a uvedení dalších možných technik, které mohou účastníci využívat, dále je zde prostor pro debatu, zodpovídaní otázek, součástí této hodiny je také evaluace, využívá se také metoda kruhu.
Vzdělávací cíl
Cílem je seznámení účastníků s možnostmi práce s třídním kolektivem, jedná se o dvě základní varianty – strukturované forma a nestrukturovaná formy. Účastníci si prakticky vyzkoušejí strukturovanou formu práce s třídním kolektivem. Zaměříme se na tvoření pozitivních vazeb v třídním kolektivem, kromě toho se účastníci seznámí s dalšími technikami, které lze využívat v práci s třídním kolektivem. Účastníci poznají, kdy je vhodné obě formy práce s třídním kolektivem využívat, jaké jsou jejich pozitiva i negativa, na co si dát pozor při práci s třídním kolektivem.