PP 620 Možnosti supervizí v kolektivech pedagogů
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
V semináři budou účastníci získávat základní údaje o supervizi jako účinném nástroji k zvládání většiny situací, které se mohou v pedagogických kolektivech vyskytnout. Seminář přiblíží nezbytné teoretické poznatky a podklady tak, aby se daly během výuky prakticky uchopit a vyzkoušet. Během semináře budou představeny běžné způsoby supervizí, také budou zmíněny jejich rizika v pedagogickém kolektivu. Hlavním nástrojem semináře bude vzájemná komunikace a přehrávání modelových situací typických ve vzdělávacím procesu, příkladně: syndrom vyhoření, konfliktní vztahy, systémové nedostatky při vzdělávání, nežádoucí chování žáků apod.
- Co je supervize? (1 hod., základní představení)
- Supervize ve školním prostředí (1 hod., výhody a rizika supervizí)
- Jak vzájemně sdílet? (2 hod., možnosti otevřené komunikace mezi pedagogy)
- Supervize v praxi (4 hod., konkrétní kazuistiky, praktické a sebezkušenostní aktivity)
Vzdělávací cíl
Seznámit se teoreticky s tím, jaké výhody může mít supervize pro týmy pedagogů. Získatpraktický náhled přenositelný do vlastní pedagogické praxe. Každý účastník bude mít možnost sdílet vlastní profesní hodnoty, situace a praktické potřeby. Naučit se hledat způsoby, jak vlastní práci obohatit a nevzdat se profesního růstu a získávání sebejistoty.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
pohodlné oblečení, případně přezůvky, poznámkový blok a psací potřeby, také sada pastelek nebo fixů
Vzkaz účastníkům
Je vhodné začít "nanečisto".