ČJ 345 Sportovní text jako prostředek k rozvoji čtenářských a jazykových dovedností - webinář

Předmět
Český jazyk
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
15063/2022-4-472

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s potenciálem textů se sportovní tematikou při rozvoji čtenářských a jazykových dovedností. Obsahovým cílem je naučit účastníky využívat možné metody práce se sportovními texty včetně tvorby úloh odvozených od těchto textů. Znalosti a dovednosti získané absolvováním programu uplatní jeho účastníci v běžné výuce i při přípravě žáků na ověřování čtenářských a jazykových dovedností různými formami zkoušek. Program rovněž směřuje k praktickému využití interdisciplinárních souvislostí.


Obsah akce

Předmětem programu je využití textů se sportovní tematikou při rozvíjení a prohlubování čtenářských a jazykových dovedností ve výuce českého jazyka a literatury. Autentické sportovní texty jsou pro řadu žáků tematicky velmi atraktivní, využívá se tak téma se silným motivačním nábojem, což umožňuje efektivnější osvojování čtenářských dovedností žáky. Účastníci získají základní orientaci v rozmanitosti sportovních textů, předmětem práce jsou rovněž cesty k překonávání obav žáků i učitelů z neporozumění sportovním textům. Vzdělávací program je zaměřen na získání dovedností učitelů potřebných k využití sportovních textů k rozvoji čtenářských a jazykových dovedností, pozornost bude věnována také samostatné tvorbě úloh odvozených od sportovních textů s vedením lektora.

  • rozmanitost forem sportovních textů (sport v umělecké literatuře, knihy o sportovcích a sportovních událostech, texty o sportovních odvětvích a jejich pravidlech, texty o průběhu sportovních akcí a utkání, on-line reportáže, výsledkové texty …); (45 minut)
  • jak překonat obavy žáků (i některých učitelů), že sportovnímu textu neporozumí; (45 minut)
  • Přestávka 30 minut
  • nápady na práci se sportovními texty (dva typy textů současně, tabulky, výsledky, komplexní úlohy nebo svazky úloh k vybrané sportovní události, interdisciplinární žákovské projekty); (45 minut)
  • uplatnění různých typů úloh při práci se sportovními texty (samostatná práce s vedením lektora). (45 minut)

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace