AJ 359 Zábavná angličtina 2
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Vzdělávací program je určený učitelům anglického jazyka, kteří chtějí svoji výuku nějak oživit a nabídnout ve svých hodinách zajímavou a motivující výuku.
Seminář Zábavná angličtina 2 je volným pokračováním semináře Zábavná angličtina 1. Nabízí další balíček her a zábavných aktivit pro učitele. Stejně jako v předchozím semináři budou učitelé seznámeni s různými kategoriemi her (s hrami rozvíjejícími a upevňujícími slovní zásobu, s hrami procvičujícími jednotlivé slovní druhy a s hravými aktivitami nacvičujícími jednoduché věty a větné struktury). Po praktickém vyzkoušení aktivit následuje diskuze o možné obměně a dalšímu případnému využití jednotlivých aktivit. Učitelé se také dozvědí, pro jako cílovou skupinu je hra určena, k jakému učebnímu cíli se hodí, s jakým časovým rozsahem má učitel počítat. Pro absolvování semináře Zábavná angličtina 2 není potřeba absolvovat nejdříve seminář Zábavná angličtina 1.
Zábavná angličtina 2 obsahuje učivo, které žáky baví a učení je vlastně příjemným vedlejším produktem. Budou nadšeni, motivováni a učivo si zapamatují výrazně lépe. K tomu přispívá i to, že je hravou formou osloveno více smyslů. Seminář obsahuje například hry: cotton, ball head, advertisement, scrabble, party, snake, 20 questions, silly stories, colour collector, snow fight…
Náměty k seminářům jsou čerpány z různých seminářů, které lektorka absolvovala a vedla v průběhu své několikaleté praxe. Vznikaly sdílením zkušeností učitelů, průzkumem internetu a úpravou rozličných jazykových cvičení.
Dále bylo čerpáno z následujích publikací:
- J.Anderson: Speaking games. Photocopiable activities to make language learning fun. Delta Publishing, 2020
- P.Hladík: 111 her pro aktivní výuku angličtiny. Grada 2013
- J.Hanšpachová, Z.Řandová: Angličtina plná her, Portál 2010.
- Wilkening, Nina: DaZ mit dem ganzen Körper. 50 Bewegungsspiele zum Deutschlernen. Verlag an der Ruhr, 2017
Vzdělávací cíl
Poskytnutí aprobovaným i neaprobovaným učitelům jazyků praktické náměty a gramatická cvičení a hry pro zefektivnění vyučovacího procesu v cizím jazyce.
Zdokonalení znalostí a dovedností cizího jazyka na základních, středních a jazykových školách, rozšíření postupů výuky a oživení především kreativních metod v hodinách cizího jazyka s ohledem na nové trendy objevující se výuce všech cizích jazyků.
Seznámení s novými či méně známými kreativními vyučovacími metodami.
Aktivizace neotřelých vyučovacích metod a forem práce vhodných k zařazení do ŠVP.