AJ 360 Moderní metody a aktivity do výuky cizích jazyků

Předmět
Anglický jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Akreditace
BEZ AKREDITACE MŠMT

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem semináře je, aby se účastníci seznámili s moderními aktivizačními metodami, které vychází z nejaktuálnějších poznatků o výuce. Absolvent semináře by měl být schopen začít svou výuku lehce obměňovat, aby více vycházel vstříc žákům ale i sobě samému. Cílem je tedy nejen obohatit výuku o nové metody, ale také ukázat nové přístupy, které usnadní učitelům jejich výuku.


Obsah akce

Seminář představuje moderní výukové metody, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem metod, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky.

Workshop mimo mnoha dalších metod nabídne například:

  • Tržiště Toto cvičení je realizováno prostřednictvím sledu striktně vymezených fází. Počet fází a jejich časové lhůty se různí v závislosti na tématu, složitosti daného materiálu a schopnostech žáků. Žáci pracují ve skupinách po třech (čtyři by již byli příliš). Každé skupině přidělte určitou část z daného tématu a poskytněte jim k této části zdrojové materiály (každý žák dostane jednu kopii). Materiál by měl být převážně textové povahy. Každé skupině dejte také jeden velký papír a tři fixy. Každá skupina je zodpovědná za určitou část tématu, následuje výměna znalostí jako na tržišti
  • Porazte učitele Učitel během výkladu (kreslení schématu, popisování funkce, vysvětlování gramatiky atd.) udělá záměrně například 3 chyby. Studenti budou předem upozorněni, že v následujících cca 10 minutách se objeví právě tento počet chyb. Kdo chybu odhalí si ji zapíše. Po výkladu se třída pokusí přijít, kde udělal učitel chybu.
  • Kouzelná krabička Učitel si s sebou po určitou dobu bude nosit nádobu, do které se budou ukládat veškeré nové a důležité poznatky z probírané látky. Každou další hodinu (fázi hodiny) začne tím, že z nádoby vylosuje informaci, kterou budou muset studenti ve dvojicích či ve skupinách probrat
  • Variace televizních pořadů  - V semináři ukážeme, jak lze do výuky implementovat televizní soutěže (5 proti 5, Na lovu, Chcete být milionářem, Riskuj atd.)
  • Tříbarevný test – Typický příklad aktivity, která je odpočinková především pro učitele, baví žáky a zároveň se žáci učí a přejímají odpovědnost za výuku. 

 

Seminář má za cíl seznámit účastníky s množstvím aktivit, které se jim jistě budou zdát zajímavé, aktivizující ale v některých případech třeba až příliš radikální. Proto bude v semináři dostatečný prostor pro diskuzi, aby se učitele zkusili sami zamyslet nad tím, jak konkrétní aktivity modifikovat, aby se jim hodily přímo do jejich výuky na konkrétní třídu.

Obsah vychází z publikací jako je např. Zavádění formativního hodnocení, Responzivní výuka, Co funguje ve třídě či Efektivní výukové nástroje pro učitele. Nedílnou součástí je také osobní zkušenost lektorů se zmíněnými aktivitami.

 


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

psací potřeby

Vzkaz účastníkům

Seminář probíhá v češtině a je určen pro všechny učitele cizých jazyků.

Praha, 24.05.2024, 10:30–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace