ZŠ 134 Inkluze – společné vzdělávání - webinář

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Akreditace
15063/2022-4-472

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Objasnění potřeby inkluze  - společného vzdělávání dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření, změna metod a forem práce


Obsah akce

Seminář seznámí účastníky se změnou ve školském zákoně a ve vyhlášce č. 27/2016Sb., vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků nadaných, rozdílem mezi integrací a inkluzí a potřebou společného vzdělávání.   Účastnici se také seznámí se stupni a druhy podpůrných opatření, zapojení asistentů, tlumočníků, přepisovatelů a dalších pedagogických pracovníků do výuky. Uvědomí si také i úlohu a postavení školského poradenského zařízení vzhledem ke společnému vzdělávání.  V pracovních dílnách se blíže seznámí s Plánem pedagogické podpory a Individuálním vzdělávacím plánem. 

1 hodina

  • Novela školského zákona, integrace x inkluze
  • Diferenciace a individualizace výuky
  • Posílení záruk společného vzdělávání
  • Dítě a žák se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Vyhláška 27/2016sb., vzdělávání dětí, žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků nadaných
  • Členění a pravidla pro uplatňování podpůrných opatření
  • Změny ve financování přiznaných podpůrných opatření
  • Zásady financování společného vzdělávání
  • Změna ve výkaznictví

1 hodina

  • Školská poradenská zařízení a změny v souvislosti inkluze – společného vzdělávání
  • Spolupráce škol a komunikace se Školským poradenským zařízení, zákonnými zástupci a mezi pracovníky školy
  • Revize výstupů Školského poradenského zařízení
  • Přehled podpůrných opatření
  • Struktura a stupně podpůrných opatření
  • První stupeň podpůrného opatření –bez finanční podpory, plán pedagogické podpory, jeho zpracování, vyhodnocení, práce s dětmi a žáky vyžadující podporu 1. stupně podpůrných opatření, změna organizace, metod a forem výuky, změna hodnocení

1 hodina

  • Druhý až pátý stupeň podpůrných opatření s finanční podporou, postup školy, spolupráce se školským poradenským zařízením a zákonnými zástupci, informovaný souhlas, plnění zpětnovazební hodnocenípodpůrných opatření, změna organizace metod a forem výuky a výchovy, formulace cílů

1 hodina

  • Individuální vzdělávací plán a jeho náležitosti, zpracování, vyhodnocování, informovaný souhlas, termíny vyplňování a vyhodnocování
  • Individuální vzdělávací plán  -spolupráce pedagogických pracovníků s výchovným poradcem, se školním psychologem nebo se školním speciálním pedagogem

1 hodina

  • Vzdělávání dětí nadaných a mimořádně nadaných, možnosti vzdělávaní, změna organizace, metod, forem vzdělávání, změna hodnocení
  • Plán pedagogické podpory pro nadané děti
  • Individuálně vzdělávací plán pro nadané děti
  • Přeřazení do vyššího ročníku

1 hodina

  • Typy hodnocení – bezděčné, záměrné, sumativní, formativní, hodnocení pro učení
  • Změna v hodnocení dětí a žáků, přechod od sumativního hodnocení k formativnímu

1 hodina

  • Personální podpora – asistent pedagoga
  • Asistent pedagoga – náplň práce, spolupráce s ostatními pedagogickými pracovníky,
  • Zapojení asistenta pedagoga do výchovně vzdělávací práce a jeho kompetence
  • Spolupráce asistenta pedagoga se zákonnými zástupci

1 hodina

  • Práce s heterogenními skupinami
  • Organizace vzdělávaní dětí s potřebou podpůrných opatření
  • Využití různých metod a a forem práce
  • Závěr, diskuse, hodnocení

 


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace