WEB 242 Objektivní hodnocení jako prvek pozitivní motivace – webinář
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Seminář se věnuje různým formám a metodám hodnocení v souvislosti se školským zákonem, účastníci se seznámí se zásadami, které jsou společné pro všechny typy hodnocení a dále s postupem, jak psát slovní hodnocení. Obsahem semináře je problematika klasifikace a slovního hodnocení, případně sebehodnocení žáka, tvorba objektivních školních pravidel a kritérií hodnocení žáka, individuální přístup k žákovi, hodnocení jako pozitivní motivace, hodnocení jako jeden z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání, problematika sebehodnocení, portfolia žáků jako jeden ze způsobů hodnocení. V průběhu vzdělávání lze k hodnocení žáků použít i alternativní způsoby hodnocení (hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení, hodnotící listy) k vytváření bezpečného a pozitivního klima ve třídě a pro učení žáka.
- 1. blok
- Problematika klasifikace a slovního hodnocení (výhody a nevýhody) 25 min
- Od sumativního hodnocení k formativnímu hodnocení 20 min
- Školní pravidla a kritéria hodnocení žáka 90 min
- Pozitivní motivace (chuť k učení) 45 min
- 2. blok
- Sebehodnocení žáka (i učitele) 90 min
- Portfolio žáka (i učitele) 90 min
Vzdělávací cíl
Účastníci získávají a rozšiřují praktické dovednosti při stanovení objektivních kritérií hodnocení žáků např. při skupinové práci, při praktických dovednostech, při projektech apod. Na praktických činnostech mají příležitost vyzkoušet tvorbu kritérií individuálního hodnocení dovedností a schopností žáka. Vytvářením hodnocení vlastní práce získávají dovednost asertivním způsobem upozornit na nedostatky, ale také vyzdvihnout a ocenit snahu, zapojení, kvalitu.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)