WEB 254 Práce s pravidly ve třídě - webinář

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Akreditace
8473-7-267

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Hlavním cílem tohoto kurzu je ujasnit si, jak pracovat s pravidly ve třídě (proč je vlastně vůbec zavádět, jaký je jejich smysl, jak a kdy je stanovit, jak pracovat s jejich (ne)dodržováním. Kurz je prakticky orientován, cílem je, aby účastníci získali jistotu, jak s pravidly pracovat a aby si odnesli konkrétní inspirace do své praxe.


Obsah akce

Hlavním cílem tohoto kurzu je ujasnit si, jak pracovat s pravidly ve třídě (proč je vlastně vůbec zavádět, jaký je jejich smysl, jak a kdy je stanovit, jak pracovat s jejich (ne)dodržováním. Kurz je prakticky orientován, cílem je, aby účastníci získali jistotu, jak s pravidly pracovat a aby si odnesli konkrétní inspirace do své praxe.

  • Úvod a zahájení, představení lektora a účastníků, cíle a upřesnění programu, organizačně technické věci a pravidla, očekávání (a obavy) účastníků (30 minut)
  • K čemu vlastně máme pravidla – na základě vlastní zkušenosti účastníci zformulují, jak funguje skupina s a bez pravidel   a společně zformulují smysl pravidel (30 minut)
  • Psaná a nepsaná pravidla a jak vznikají – účastníci prozkoumají, jak pravidla vznikají a že existují „psaná“, tj. oficiálně stanovená pravidla (např. školní řád, či pravidla třídy, která jsou napsána na stěně) a pravidla nepsaná, která vznikají spontánně; uvědomí si také, co z toho plyne do praxe (50 minut)
  • Jaká pravidla je dobré mít – účastníci se seznámí s nejobvyklejšími pravidly, která běžně mají zformulovány skupiny (60 minut)
  • Kdy pravidla zavádět – zamyslíme se nad tím, že se pravidla dají stanovovat na začátku práce nebo v jejím průběhu, pokud je to potřeba a prozkoumáme, jaké mají obě varianty výhody a nevýhody: časová náročnost, energie, kterou tomu věnujeme, apod. (30 minut)
  • Jak do formulace pravidel vtáhnout žáky – ukážeme si postupy, jak do stanovování pravidel vtáhnout žáky (30 minut)
  • Jak postupovat, když žáci pravidla (ne)dodržují – budeme sdílet postupy, jak pracovat s porušováním pravidel (60 minut)
  • Sběr a řešení situací z praxe účastníků – účastníci dají dohromady situace, které při práci s pravidly vnímají jako obtížné a budeme společně hledat jejich řešení  (40 minut)
  • Závěr a shrnutí, jak se nám podařilo naplnit cíle, co so odnášíme do praxe, zpětná vazba lektora a účastníků, evaluace (30 minut)

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace