WEB 254 Práce s pravidly ve třídě - webinář
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Hlavním cílem tohoto kurzu je ujasnit si, jak pracovat s pravidly ve třídě (proč je vlastně vůbec zavádět, jaký je jejich smysl, jak a kdy je stanovit, jak pracovat s jejich (ne)dodržováním. Kurz je prakticky orientován, cílem je, aby účastníci získali jistotu, jak s pravidly pracovat a aby si odnesli konkrétní inspirace do své praxe.
- Úvod a zahájení, představení lektora a účastníků, cíle a upřesnění programu, organizačně technické věci a pravidla, očekávání (a obavy) účastníků (30 minut)
- K čemu vlastně máme pravidla – na základě vlastní zkušenosti účastníci zformulují, jak funguje skupina s a bez pravidel a společně zformulují smysl pravidel (30 minut)
- Psaná a nepsaná pravidla a jak vznikají – účastníci prozkoumají, jak pravidla vznikají a že existují „psaná“, tj. oficiálně stanovená pravidla (např. školní řád, či pravidla třídy, která jsou napsána na stěně) a pravidla nepsaná, která vznikají spontánně; uvědomí si také, co z toho plyne do praxe (50 minut)
- Jaká pravidla je dobré mít – účastníci se seznámí s nejobvyklejšími pravidly, která běžně mají zformulovány skupiny (60 minut)
- Kdy pravidla zavádět – zamyslíme se nad tím, že se pravidla dají stanovovat na začátku práce nebo v jejím průběhu, pokud je to potřeba a prozkoumáme, jaké mají obě varianty výhody a nevýhody: časová náročnost, energie, kterou tomu věnujeme, apod. (30 minut)
- Jak do formulace pravidel vtáhnout žáky – ukážeme si postupy, jak do stanovování pravidel vtáhnout žáky (30 minut)
- Jak postupovat, když žáci pravidla (ne)dodržují – budeme sdílet postupy, jak pracovat s porušováním pravidel (60 minut)
- Sběr a řešení situací z praxe účastníků – účastníci dají dohromady situace, které při práci s pravidly vnímají jako obtížné a budeme společně hledat jejich řešení (40 minut)
- Závěr a shrnutí, jak se nám podařilo naplnit cíle, co so odnášíme do praxe, zpětná vazba lektora a účastníků, evaluace (30 minut)
Vzdělávací cíl
Hlavním cílem tohoto kurzu je ujasnit si, jak pracovat s pravidly ve třídě (proč je vlastně vůbec zavádět, jaký je jejich smysl, jak a kdy je stanovit, jak pracovat s jejich (ne)dodržováním. Kurz je prakticky orientován, cílem je, aby účastníci získali jistotu, jak s pravidly pracovat a aby si odnesli konkrétní inspirace do své praxe.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)