WEB 260 Jak na projekty a projektové vyučování? - webinář

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

  • vyjmenovat příležitosti, jak projektové vyučování přispívá k inkluzi
  • vlastními slovy definovat pojem „projekt“
  • rozebrat rozdíl mezi projektovým vyučováním a integrovanou tematickou výukou
  • analyzovat alespoň 4 příklady projektů
  • pojmenovat, co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt
  • analyzovat své vzdělávací potřeby směrem k projektům
  • nastavit vlastní kritéria pro hodnocení projektů na škole

Charakteristika

Prostřednictvím metod a forem aktivního učení vás toto téma provede pojmy: projekty, projektové vyučování, integrovaná tematická výuka. Společně si odpovíme zejména na otázku PROČ vůbec s projekty začínat a JAK takový projekt připravit a realizovat – jinými slovy – co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt. Také se dozvíte, co dělá projekt projektem – tedy co je v projektu nezbytné, co důležité a co vítané. Nebudou ani chybět příklady různých typů projektů. Pokud je toto setkání vícedenní, může vyústit až v to, že si účastníci připraví nástřel konkrétního projektu. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Přehled témat:

integrovaná tematická výuka x projektové vyučování
specifické postupy při přípravě a realizaci projektů
analýza ukázek ITV a PV
co by měl učitel umět a znát, aby zahájil fungující projekt
cíle a kritéria hodnocení projektu
efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

 


Obsah akce

1) část (0 – 90 min.):

  • představení tématu a cílů semináře
  • představení lektora a účastníků
  • Co umíme? - snos myšlenek na téma projekty
  • Máme otázky - pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  • Proč začínat s projekty?, Jak na to?
  • Co je to projekt?
  1. ) část (90. – 180 min):
  • praktické ukázky projektů – přímá práce účastníků kombinovaná s představováním ukázek
  • analýza ukázek

3) část (180 – 270 min):

  • co by měl učitel umět a znát, aby naplánoval projekt - plánování dle potřeb účastníků   
  1.  část (270 – 360 min):
  • Vidíme tyto příležitosti pro projekt ITV
  • Plánujeme – vytvoření prvotního nástřelu projektů ITV, prezentace, sdílení, prvotní nástřel kritérií pro posuzovaní projektu na škole
  • společná reflexe vůči cílům či vůči položeným otázkám – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

 


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace