PP 636
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Vzdělávací cíl
Účastníci by měli být díky získaným informacím, znalostem a dovednostem schopni uvědomit si faktory, které u nich působí motivačně, a propojit je s cíli daného týmu či organizace. Dále nalézt priority, které mají vliv na jejich osobní spokojenost v pracovním prostředí, a jejich aktuální hodnocení; uvědomit si možnosti a formy komunikace s nadřízenými s cílem vyjednat zlepšení v těchto klíčových oblastech. Vedoucí pracovníci a personalisté mohou zlepšit práci se zaměstnanci díky zkvalitnění přijímacích rozhovorů, ročních rozhovorů a stanovování nových osobních cílů a ukazatelů výkonnosti. Naučí se rozpoznávat potenciál svůj i svých kolegů a tím maximalizovat jeho využití.
Obsah akce
Vysvětlení pojmů z oblasti motivačních teorií, osobní motivace. Možnosti motivační diagnostiky a její využití v organizaci. Budování atmosféry otevřenosti a důvěry. Použité techniky a aktivity: Prezentace, diskuse, výměna zkušeností, praktické příklady, řešení aktuálních problémů členů výukové skupiny, ukázková vyhodnocení a skupinová práce.
¨
- vysvětlení základních pojmů; důvody odlišné individuální motivace a chování 30 minut
- Herzbergova dvoufaktorová motivační teorie a její praktické uplatnění 30 minut
- faktory nepůsobící jako motivace vs. skutečné motivátory: jak je rozeznat? 30 minut
- Přestávka 30 minut
- motivace a její vliv na výkon, výkonnost, osobní zodpovědnost a odvahu při rozhodování 30 minut
- využití motivace jako konkurenční výhody: motivace jako prostředek k porozumění mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem, zvýšení spokojenosti zaměstnanců 30 minut
- Přestávka 30 minut
- motivační diagnostika - ukázkové vyhodnocení a skupinová práce; využití diagnostiky vedoucími pracovníky nebo pracovníky personalistiky (lidských zdrojů); ukázka řízeného rozhovoru, jeho cíle a využití při rozvoji organizace a jednotlivých členů týmu 2x45 minut
- Přestávka 30 minut
- firemní kultura a její vliv na osobní motivaci zaměstnanců, typy kultur, jejich srovnání a možnosti využití 45 minut
- motivační diagnostika jako výchozí bod individuálního osobního rozvoje; využití nástrojů a různých typů dodatečného vzdělávání a rozvojových úkolů 30 minut
- srovnání různých metodik zabývajících se motivací a možnosti jejich využití 30 minut
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.