DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Písňový text a zhudebněná poezie nepochybně mají své místo nejen v hudební výchově, ale i v hodinách českého jazyka a literatury. Poslouží k navození příznivého klimatu ve třídě, k vytvoření patřičné atmosféry k vnímání literárního textu a mohou být vhodnou motivací pro práci s ním. Účastníci získají inspiraci, jak pomoci žákům najít vlastní postoj k poezii, lépe porozumět smyslu textu a umocnit zážitek z básně.
Písňový text a zhudebněná poezie nepochybně mají své místo nejen v hudebnívýchově, ale i v hodinách českého jazyka a literatury. Poslouží k navození příznivého klimatu ve třídě, k vytvoření patřičné atmosféry k vnímání textu a mohou být vhodnou motivací pro práci s ním. Ukážeme si různé možnosti didaktického využití písně a zhudebněné básně v rámci mezipředmětových vztahů, komparaci různých zpracování stejných textů a témat, odlišné vnímání písně a básně atd. Zhudebnění dává básni nový rozměr a do jisté míry pomůže i s její interpretací. Na vybraných ukázkách si prakticky vyzkoušíme některé postupy využití písně v hodinách mluvnice, slohu i literární výchovy. Seznámíme se s nejčastěji zhudebňovanými básníky i s básníky zpívajícími.
Ukážeme si různé možnosti didaktického využití písně a zhudebněné básně v rámci mezipředmětových vztahů, komparaci různých zpracování stejných textů a témat, odlišné vnímání písně a básně atd. Zhudebnění dává básni nový rozměr a do jisté míry pomůže i s její interpretací. Na vybraných ukázkách si prakticky vyzkoušíme některé postupy využití písně v hodinách mluvnice, slohu i literární výchovy. Seznámíme se s nejčastěji zhudebňovanými básníky i s básníky zpívajícími.
psací potřeby