HV 69 SPOLEČNĚ V RYTMU A HUDBĚ

Předmět
Hudební výchova
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Akreditace
BEZ AKREDITACE MŠMT

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Seminář představí různé možnosti výuky hudební výchovy formou her a prožitku, zaměří se především na rozvíjení elementárních dovedností a otevře tak cestu k aktivnímu vnímání hudby, zpěvu a muzicírování na ZŠ. Každý pedagog si vše sám vyzkouší na vlastní kůži a odnese si jak praktickou zkušenost, tak materiály, z nichž bude moct čerpat a obohatit svou školní výuku (nejen) hudební výchovy.

 


Obsah akce

Smyslem semináře je nabídnout pedagogům receptář nápadů pro výuku hudební výchovy. Součástí je obsáhlý zásobník hudebních her a činností, které propojují výuku a radost z hudby. Tvůrčí dílna poskytuje možnost prakticky si vyzkoušet různé způsoby práce s hudebním materiálem: rytmicko-pohybová cvičení rozvíjející tělesnou koordinaci a podporující vnímání více rytmických vrstev najednou, základy rozmanitých body percussion (hra na tělo) přístupů, rytmické hry stmelující skupinu a rozvíjející koncentraci i vnímání kolektivu, rytmická cvičení s claves, shakery, boomwhackers a dalších nástrojů pro doprovod písní. Praktické pojetí umožní pedagogům seznámit se s účinkem všech aktivit na vlastní kůži a propustit uzdu své hudební fantazie.

1.hodina: Rytmicko-pohybová cvičení rozvíjející tělesnou koordinaci a podporující vnímání více rytmických vrstev najednou, základy rozmanitých body percussion (hra na tělo) přístupů

2.hodina: Rytmické hry stmelující skupinu a rozvíjející koncentraci i vnímání kolektivu

3.hodina: Rytmická cvičení s claves, shakery, boomwhackers a dalších nástrojů pro doprovod písní.

4.hodina: Improvizace, hry na skladatele a dirigenta.

5..hodina: Zapojení hlasu jako rytmického elementu – říkanky, básničky, kreativní práce s rytmickými slabikami

6.hodina: Formy aktivního poslechu. Možnosti realizace poslechových skladeb.

7.hodina: Hudba jako prevence problémových jevů.

8.hodina: Společná diskuze a reflexe.

Praha, 14.10.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Brno, 02.12.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

Olomouc, 16.12.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace