DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Seminář představí různé možnosti výuky hudební výchovy formou her a prožitku, zaměří se především na rozvíjení elementárních dovedností a otevře tak cestu k aktivnímu vnímání hudby, zpěvu a muzicírování na ZŠ. Každý pedagog si vše sám vyzkouší na vlastní kůži a odnese si jak praktickou zkušenost, tak materiály, z nichž bude moct čerpat a obohatit svou školní výuku (nejen) hudební výchovy.
Smyslem semináře je nabídnout pedagogům receptář nápadů pro výuku hudební výchovy. Součástí je obsáhlý zásobník hudebních her a činností, které propojují výuku a radost z hudby. Tvůrčí dílna poskytuje možnost prakticky si vyzkoušet různé způsoby práce s hudebním materiálem: rytmicko-pohybová cvičení rozvíjející tělesnou koordinaci a podporující vnímání více rytmických vrstev najednou, základy rozmanitých body percussion (hra na tělo) přístupů, rytmické hry stmelující skupinu a rozvíjející koncentraci i vnímání kolektivu, rytmická cvičení s claves, shakery, boomwhackers a dalších nástrojů pro doprovod písní. Praktické pojetí umožní pedagogům seznámit se s účinkem všech aktivit na vlastní kůži a propustit uzdu své hudební fantazie.
1.hodina: Rytmicko-pohybová cvičení rozvíjející tělesnou koordinaci a podporující vnímání více rytmických vrstev najednou, základy rozmanitých body percussion (hra na tělo) přístupů
2.hodina: Rytmické hry stmelující skupinu a rozvíjející koncentraci i vnímání kolektivu
3.hodina: Rytmická cvičení s claves, shakery, boomwhackers a dalších nástrojů pro doprovod písní.
4.hodina: Improvizace, hry na skladatele a dirigenta.
5..hodina: Zapojení hlasu jako rytmického elementu – říkanky, básničky, kreativní práce s rytmickými slabikami
6.hodina: Formy aktivního poslechu. Možnosti realizace poslechových skladeb.
7.hodina: Hudba jako prevence problémových jevů.
8.hodina: Společná diskuze a reflexe.