ČJ 363 Jak na čtenářské dílny? - webinář
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Osnova akce
- 1. blok ( 90 minut)
- Úvod, cíle webináře, představení lektora, představení účastníků
- Mapování reality ze strany účastníků, sdílení zkušeností
- Máme otázky
- PROČ se tématem zabývat a JAK na to
- Význam čtení s porozuměním
- Čtenářské dovednosti, čtenářské cíle
- 2. blok ( 90 minut)
- Čtenářská gramotnost x klíčové kompetence
- Proč zavádět čtenářské dílny do výuky
- Video ze čtenářské dílny vč. analýzy
- 3. blok ( 90 minut)
- Ukázka jiné čtenářské dílny (video) vč. analýzy
- Struktura čtenářské dílny
- 4. blok ( 90 minut)
- Pravidla čtenářských dílen
- Doporučení k zařazování čtenářských dílen
- Zdroje
- Burza nápadů, doporučení
- Reflexe webináře – vůči cílům a vůči otázkám
- Závěr
Cílem čtenářských dílen je přivést žáky ke čtení, aby se čtení stalo nedílnou součástí jejich volného času. Společně se podíváme na to, jak by taková dílna čtení mohla vypadat, a alespoň jednu dílnu zkusíme naplánovat, Také budeme analyzovat, jak jinak by ještě šlo žáky podpořit, aby se z nich stali čtenáři. Toto téma úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Vzdělávací cíl
Každý účastník by měl umět:
• vyjmenovat příležitosti, jak čtenářské dílny přispívají k inkluzi
• vlastními slovy popsat, jak by měla probíhat čtenářská dílna a proč
• pojmenovat alespoň 5 metod vhodných do čtenářských dílen s ohledem na to, jaké čtenářské dovednosti se přitom rozvíjejí
• naplánovat konkrétní čtenářskou dílnu
• pojmenovat další příležitosti směřující k rozvoji čtenářství
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.