DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Činnostně zaměřený seminář nabídne učitelům ověřenou pedagogickou filozofii, která vychází bezprostředně z praxe. Poskytne návod k tomu, jak motivovat a pracovat se žáky tak, aby vyučování bylo maximálně efektivní, jak oživit vyučování, zvednout žáky ze židle a vypnout unavenou hlavu. Účastníci se také seznámí s aktivitami, které propojují tradiční a zážitkovou pedagogiku.
1.-2.hodina
Hra jako důležitý prvek výchovně-vzdělávacího procesu. Vliv pohybu na výchovně-vzdělávací proces. Prožitek jako cesta k trvalému zapamatování. Herní efektivita.
3.-4.hodina
Jak uchopit vyučování nemediálně, netechnicky. Hlava – cit – tělo v rovnováze. Přednosti zážitkového vzdělávání, umět být v pohybu a poznávat se v něm.
5.-6.hodina
Život ve třídě. Jak zvýšit efektivitu vyučování, vytvořit bezpečné prostředí školní třídy, propojit školu se životem. Co rozhodně před žáky nedělat.
7.-8.hodina
Duševní hygiena učitele.
Cílem vzdělávacího programu je nabídnout pedagogům pestrou paletu her, námětů a praktických ukázek, které zvyšují efektivitu vyučování, podporují u dětí zájem o vyučování, vytvářejí bezpečné prostředí školní třídy. Seminář je inspirací, jak zapalovat, hořet, ale nevyhořet.
Seminář je zaměřen na metody aktivního vyučování, hry a činnosti, které oživí vyučování, zvednou žáky ze židle a vypnou unavenou hlavu. Nabízený soubor her a činností také otevírá radost, spontánnost, hravost, kreativitu, soustředění a komunikaci, vede ke zlepšení chování žáků, ke zmírnění agrese, ke vzájemné toleranci a vzájemnému respektu, rozvíjí tvůrčí postupy, aktivní jednání a intenzivní učení z prožitků namísto pouhého shromažďování informací. Všechny hry, nápady a náměty jsou prakticky vyzkoušené, vycházejí bezprostředně z praxe na prvním stupni ZŠ. Seminář je inspirací, jak motivovat žáky, jak dosáhnout toho, aby výuka nebyl nudou. Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1.stupni ZŠ, předkládá jak potřebné metody aktivního vyučování, tak možnost odpočinku, relaxace a dobití baterií.