PP 683 Metody aktivního učení – webinář
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Přehled témat:
- metody práce s textem
- komunikační a diskusní metody
- metody objevování a řešení problémů
- simulace a simulační hry.
- metody práce s texty a konstruktivismus
- výukové programy s využitím metod aktivního učení
- cíle a kritéria hodnocení
- efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení
Společně vytvoříme přehled nejčastěji používaných metod aktivního učení – tedy učení, při kterém je žák aktivní. Na praktickém příkladu si ukážeme, jak lze tyto metody v rámci výuky řadit do funkční vyučovací jednotky, při které se žák učí nejen daný obsah, ale i důležité životní dovednosti. Východiskem tohoto tématu je konstruktivistická pedagogika, která vychází z předpokladu, že si žák svoje vlastní poznání buduje (konstruuje) sám na základě svých praktických zkušeností. Základem je model třífázového učení: evokace – uvědomění si významu – reflexe (dále jen E-U-R). Na základě sdílených zkušenosti a s podporou vytvořeného zásobníku metod si vytvoříte prvotní nástřel aplikace modelu E-U-R do svého předmětu. Každý účastník obdrží přehled vybraných metod vč. jejich popisu v elektronické podobě. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.
Vzdělávací cíl
Každý účastník by měl umět:
- vyjmenovat příležitosti, jak metody aktivního učení přispívají k inkluzi
- vysvětlit proč je dobré metody aktivního vyučování používat
- vytvořit přehled používaných metod aktivního učení a doplnit jej o metody nové
- popsat model třífázového učení „evokace – uvědomění si významu – reflexe“
- analyzovat ukázku výukové jednotky založené na principu E-U-R
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)