PP 730 Učitelská psychohy(gi)ena
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Seminář se zamýšlí nad problematikou snížení hladiny stresu a udržení duševní pohody a rovnováhy u lidí pracujících ve školství. Metodami, které budou vyžadovat určitou míru zapojení účastníků, se pokusí čelit ohrožení syndromem vyhoření, kterému jsou pracovníci ve školství neustále vystaveni. Představí trochu jiné úhly pohledu na nejčastější problémy běžného učitele a techniky, jak jim o něco lépe čelit. Vychází z myšlenky, že být vyhořelý učitel není jakýsi abstraktní strašák, ale běžná realita velké části nás pedagogů, která ovšem nikterak nemusí snižovat jejich kvality. Neklade si otázku, jak nevyhořet, ale jak dál, když už vyhořelí jsme.
- Úvod – seznámení, anketa mezi účastníky, její následný rozbor ( 1 hod.)
- Vymezení tématu a pojmů, nastavení vzájemné komunikace a klimatu během semináře (1 hod.)
- Postřehy autora k tématu, příklady z praxe, modelové situace a jejich rozbor (2 hod.)
- Vlastní zkušenosti účastníků, rozbor a debata (1 hod.)
- Anketa č. 2, pokračování debaty o zkušenostech účastníků (2 hod.)
- Shrnutí, závěrečná reflexe, zpětná vazba (1 hod.)
Vzdělávací cíl
Cílem semináře je pomoci účastníkům změnit pohled na negativní aspekty učitelského povolání a tím snížit hladinu stresu a hrozbu syndromu vyhoření. V širším kontextu pak zlepšit vnímání sebe sama jako učitele i člověka.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
Psací potřeby. V případě webináře: PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.