PP 778 Vhodnost metod čtení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Obsah akce

Seznámení s jednotlivými metodami čtení - historie, cílové skupiny žáků pro jednotlivé metody. Přiblížení vhodnosti a nevhodnosti jednotlivých metod pro děti se spec. vzděl. potřebami. Modifikace metod čtení při výskytu obtíží u dětí se spec. vzděl. potřebami.

Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace

  • Historie vzniku jednotlivých metod čtení (1 hod.)
  • Efektivita vs. neefektivita metod čtení u intaktní skupiny dětí a dětí se SVP (1 hod.)
  • Reedukační postupy při obtížích ve čtení (1 hod.)
  • Analýza příkladů z praxe s implementací získaných dovedností (1 hod.)

Vzdělávací cíl

Pedagogové si osvojí, jaké metody výuky jsou vhodné při podezření či již výskytu SPU u žáků a jaká podpůrná opatření při podezření na specifické poruchy učení si mohou nastavit sami a využívat je v praxi nebo jak mohou správně interpretovat, modifikovat PO doporučená ŠPZ ve zprávě (Doporučení škole).


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

psací potřeby, kazuistky – případy z praxe, své vlastní čtenářské reedukační nástroje. V případě webináře: PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.

Praha, 24.03.2026, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 750 Kč

 objednat

Online webináře, 07.04.2026, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 750 Kč

 objednat