PP 778 Vhodnost metod čtení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Seznámení s jednotlivými metodami čtení - historie, cílové skupiny žáků pro jednotlivé metody. Přiblížení vhodnosti a nevhodnosti jednotlivých metod pro děti se spec. vzděl. potřebami. Modifikace metod čtení při výskytu obtíží u dětí se spec. vzděl. potřebami.
Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace
- Historie vzniku jednotlivých metod čtení (1 hod.)
- Efektivita vs. neefektivita metod čtení u intaktní skupiny dětí a dětí se SVP (1 hod.)
- Reedukační postupy při obtížích ve čtení (1 hod.)
- Analýza příkladů z praxe s implementací získaných dovedností (1 hod.)
Vzdělávací cíl
Pedagogové si osvojí, jaké metody výuky jsou vhodné při podezření či již výskytu SPU u žáků a jaká podpůrná opatření při podezření na specifické poruchy učení si mohou nastavit sami a využívat je v praxi nebo jak mohou správně interpretovat, modifikovat PO doporučená ŠPZ ve zprávě (Doporučení škole).
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
psací potřeby, kazuistky – případy z praxe, své vlastní čtenářské reedukační nástroje. V případě webináře: PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.