PP 780 Jak motivovat žáky k učení dle adlerovského přístupu
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Obsah akce
Technikami motivace problémového chování dětí podle Rudolfa Dreikurse se učitelé naučí změnit svůj zaběhlý způsob, kterým ,,zlobení“ dětí řeší, ale často je tento způsob neefektivní až kontraproduktivní.
Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace.
- Cíle problémového chování dětí (2 hod.)
- Práce se sebou, typy pro komunikaci (1 hod.)
- Jak zamezit a předcházet nevhodnému chování dětí (1 hod.)
- Podpora v rozhodování a překonávání překážek jako hybná síla motivace (1 hod.)
- Analýza příkladů z praxe s implementací získaných diagnostických dovedností (1 hod.)
Vzdělávací cíl
Seminář naučí učitele přijmout perspektivu ,,vidět očima dětí, slyšet ušima dětí a cítit srdcem dětí“ pro snazší pochopení negativního chování dětí, které se může projevovat odmítáním učit se, stíhat vše v čase, prostě obecně zlobením.
Pro účastníky
Co si mají účastníci donést s sebou
Psací potřeby, kazuistky – případy z praxe, v případě zájmu zprávy ŠPZ (SVP, PPP, SPC - nutno zachovat anonymitu klientů!) pro interpretaci výsledků. V případě webináře PC s aplikací ZOOM a mikrofon.