M 180 Aktivity pro rozvoj matematického nadání

Předmět
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií,
Akreditace
396/2018-2-35

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Obohatit účastníkům rejstřík metod práce (nejen) s matematicky nadaným žákem.


Charakteristika

Seminář bude zaměřen převážně prakticky. Nezbytná trocha teorie se bude týkat matematického nadání. Hlavní náplní budou matematické soutěže (kde je najít, co udělat pro zapojení žáka, k čemu je která dobrá, pohled do zákulisí,…) a aktivity do hodin pro rozvoj matematicky nadaného žáka (typy aktivit, konkrétní ukázky – mnohé z nich použitelné pro celou třídu, nejen pro nadaného žáka).


Obsah akce

Seminář má 3 části:

  • Teorie o matematickém nadání a matematicky nadaném žákovi (latentní x manifestované nadání, Renzulliho trojkruhový model nadání, nadání typu řešitel x badatel, možnosti a meze akceleračních a prohlubovacích metod, …) – 1 hod.
  • Matematické soutěže (typy soutěží, praktické záležitosti kolem zapojení do žáka do soutěží, pohled do zákulisí, …) – 2 hod.

Aktivity pro rozvoj matematicky nadaného žáka (typologie aktivit včetně praktických ukázek – např. aktivity pro rozvoj početní rychlosti, aktivity zaměřené na práci s různými metodami řešení, aktivity zaměřené na tvorbu úloh, …) – 3 hod.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace