M 180 Aktivity pro rozvoj matematického nadání

Předmět
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií,
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Video ke kurzu

Seminář bude zaměřen převážně prakticky. Nezbytná trocha teorie se bude týkat matematického nadání. Hlavní náplní budou matematické soutěže (kde je najít, co udělat pro zapojení žáka, k čemu je která dobrá, pohled do zákulisí,…) a aktivity do hodin pro rozvoj matematicky nadaného žáka (typy aktivit, konkrétní ukázky – mnohé z nich použitelné pro celou třídu, nejen pro nadaného žáka).


Obsah akce

Seminář má 3 části:

  • Teorie o matematickém nadání a matematicky nadaném žákovi (latentní x manifestované nadání, Renzulliho trojkruhový model nadání, nadání typu řešitel x badatel, možnosti a meze akceleračních a prohlubovacích metod, …) – 1 hod.
  • Matematické soutěže (typy soutěží, praktické záležitosti kolem zapojení do žáka do soutěží, pohled do zákulisí, …) – 2 hod.

Aktivity pro rozvoj matematicky nadaného žáka (typologie aktivit včetně praktických ukázek – např. aktivity pro rozvoj početní rychlosti, aktivity zaměřené na práci s různými metodami řešení, aktivity zaměřené na tvorbu úloh, …) – 3 hod.


Vzdělávací cíl

Obohatit účastníkům rejstřík metod práce (nejen) s matematicky nadaným žákem.