PP 308 Inovace starých stereotýpů v komunikaci

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
22820/2017-3-829

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Účelem tohoto semináře je naučit se být otevřený k proměnlivé době, umět komunikovat – mluvit s druhými lidmi, spolupracovat a vzájemně se podporovat a neutíkat ke starým stereotypům, které dávno neplatí. Cílem je uvolnění mysli, duševní rovnováha, duševní zdraví. 


Obsah akce

Pro udržení optimální kondice žáka, je třeba posilovat ty systémy těla, které za ostatními v celkovém pojetí rovnováhy nějak zaostávají.

Většinou žáky vedeme k výkonu, soutěživosti, umělému opakování našich vědomostí. Poslední léta sami vidíme, že soustředěnost mnoha žáků vymizela. Motivace studijní, spolupráce mezi sebou, otevřenost v komunikaci a vzájemné naslouchání jakoby ani neexistovalo.

Jakmile je dlouhodobě nerovnoměrně překračována určitá hranice zátěže, vyváženost a harmonie mizí. Začínají se projevovat všechny možné dysfunkce, jejichž společným jmenovatelem je nedostatečné uvolnění mysli, chybějící pravidelná psychická hygiena.

Cílem uvolnění mysli je duševní rovnováha, duševní zdraví.

Díky postupům jež spadají do kategorie umění uvolnění mysli a těla, je každý schopen postupem času přetvářet své vnitřní prostředí, uvolnit se, vést sebe sama k sebevýchově a disciplíně a umět zaměřit svou pozornost. Nalézt své vlastní talenty, zvládat tlak zvenčí i zevnitř. Pochopit, že o svou zdravou rovnováhu se musíme starat.

Doporučené techniky, kterými žáky jejich učitelé budou provázet, vytvoří mezi nimi vzájemně respektující se a otevřený vztah. Odtud jej budou moci přenášet i do svých dalších vztahů.

Seminář je zaměřen na tyto oblasti:

Dechová cvičení

Práce s dechem:

- jak dech působí na naše tělo a mysl

- jak správně dýchat

- co se děje ve stresové  situaci s mých dechem (zkoušky, nezvládnutí učiva..)

- jakou techniku použít na uvolnění či zbystření pozornosti

Základem správně fungujícího těla je dostatek kyslíku. Pokud jej přijímáme omezeně, naše tělo jeví známky únavy, vyčerpanosti, lenosti, nezájmu, ztráty pozornosti. Po fyzické stránce orgány nepracují, jak by měly, svaly ochabují, imunitní systém je oslabený. Dech je život, radost, pozornost, vnímání, otevřenost.

Umění komunikace

Kdo jsem a kdo jsou ostatní, vzájemný prostor a možnost otevřeného vyjádření. Komunikace v kruhu. Pochopení jeho funkce – sdílení, naslouchání, úcta, otevřenost, ochota, pochopení souvislostí.

Cvičení se dá praktikovat několika způsoby

- menší kruhy (trojice, čtveřice), diskuze – kratší čas – umět se jasně, stručně vyjádřit k tématu

- jednotný kruh – pedagog, žáci – zadání témat – rozvinout diskuzi (rodina, kořeny, vztahy, motivace, láska, pomoc, cesta, výzva, talent, úspěch, mír, nespravedlnost, úcta….)

Cviky pro rovnováhu pravé a levé hemisféry

- význam a použití obou hemisfér propojené s jejich aktivací a uvolněním, propojit cit pro pořádek a systematický přístup s vnímáním a spojujícím myšlením. Základní cvičení pro jejich rovnováhu a zapojení.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace