M 181 Integrace cizího jazyka do výuky (nejen) matematiky

Předmět
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Video ke kurzu

V průběhu semináře budou prezentovány výhody a nevýhody CLILu, předpoklady pro tuto integraci a také historie tohoto přístupu. Následně pak bude formou ukázek a workshopu představeny možnosti aktivit zejména v hodinách matematiky, ale i dalších předmětů.


Obsah akce

Absolvováním semináře získají vyučující základní povědomí o přístupu CLIL, tedy integraci cizího jazyka do výuky nejazykového předmětu. V průběhu semináře získají inspiraci pro vlastní zařazení CLILu do výuky, která pak bude podpořena konkrétními náměty pro aktivity. Mezi aktivity bude patřit např. tzv. „language showers“, výuková videa v cizím jazyce, řešení slovních úloh zadaných v anglickém jazyce, matematické hry, pracovní listy pro zařazení do výuky, využití cizojazyčných vzdělávacích aplikací, atd.

V první části semináře (2 - 3 vyučovací hodiny) budou účastníci seznámení s přístupem CLIL a jeho specifiky. Náplní druhé části (5 - 6 vyučovacích hodin) pak budou praktické ukázky vybraných aktivit v hodinách matematiky a některých dalších předmětů, včetně námětů pro výběr dalších aktivit.


Vzdělávací cíl

Cílem semináře je seznámit vyučující s možností integrace cizího jazyka do výuky nejazykových předmětů s využitím přístupu CLIL.