Fy 95 Jaderná energetika – Quo vadis ? (aneb: 32 let od Černobylu)

Předmět
Fyzika
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
27664/2017-2- 1065

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem není agitace pro/proti jaderné energetice, ale ujasnění podstaty problému z fyzikálního a chemického hlediska, hlubší porozumění dané problematice a rozbor kladů i problémů spojených s využíváním jádra včetně výhledu do budoucnosti. Téma je dle mého názoru v současnosti velmi aktuální a často diskutované bez hlubší znalosti věci. Autor měl jedinečnou možnost osobní návštěvy Černobylu vč. diskuse o příčinách havárie, takže disponuje řadou běžně neznámých faktů včetně zajímavých obrazových materiálů. Získané poznatky mohou učitelé uplatnit při výuce příslušných partií učiva přírodovědných předmětů


Obsah akce

Bodový scénář:

  • Možnosti získávání energie dnes a v budoucnu
  • Princip řetězové reakce, jaderný reaktor, atomové elektrárny
  • Rizika/havárie JE, Černobyl, Fukušima
  • Klady a zápory jaderné energetiky, závěry
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace