PP 321 Manipulace v jednání 2 aneb cenou za svobodu je věčná bdělost!

Předmět
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , vychovatelé školských zařízení, , učitelé VOŠ,
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Video ke kurzu

Jste ve střehu před manipulátory? Poznáte je? Zvládáte je?

Charakteristické znaky vztahových manipulátorů, jsme všichni manipulátoři? Za jakými maskami se skrývají ti, kdo s lidmi manipulují? Nejasná vyjadřování, konkrétní postupy manipulátorů, využívání prostředníků.

Navozování viny, manipulátor a zodpovědnost, manipulátor a komunikace, změna názorů a chování podle situace.

Přehlížení potřeb druhých, cvičte se v kontramanipulaci, jak se manipulaci ubránit? Naučit se odmítat, racionálně – emoční strategie. Psychologická a somatická poškození.

Charakteristika sociopatů, pochybnosti o autoritách, pozor na komplimenty, pozor na vzbuzování soucitu. Jak je odhalit a porazit?


Obsah akce

Obsah:

Charakteristické znaky vztahových manipulátorů, jsme všichni manipulátoři? Za jakými maskami se skrývají ti, kdo s lidmi manipulují? Nejasná vyjadřování, konkrétní postupy manipulátorů, využívání prostředníků. – 2. hodiny

Navozování viny, manipulátor a zodpovědnost, manipulátor a komunikace, změna názorů a chování podle situace. – 2 hodiny

Přehlížení potřeb druhých, cvičte se v kontramanipulaci, jak se manipulaci ubránit? Naučit se odmítat, racionálně – emoční strategie. Psychologická a somatická poškození. – 2 hodiny

Charakteristika sociopatů, ledoví lidé,  pochybnosti o autoritách, pozor na komplimenty, pozor na vzbuzování soucitu. Jak je odhalit a porazit? – 2 hodiny


Vzdělávací cíl

Vzdělávacím cílem je, aby účastníci byli schopni rozpoznat manipulativní jednání, aby se naučili rozpoznat kdo jsou manipulující osoby, aby se uměli vymezit a prosadit vůči manipulátorům. Přínos pro pedagogy v jejich činnosti. Získání konkrétních znalostí, dovedností, pracovních metod a postupů.