PP 322 Školní třída jako komunita. Jak z obyčejné třídy vybudovat společenství, v němž si lidé nejsou ukradení

Předmět
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
396/2018-2-35

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Celý název kurzu:  Školní třída jako komunita. Jak z obyčejné třídy vybudovat společenství, v němž si lidé nejsou ukradení

Cílem vzdělávací akce je seznámit pedagogické pracovníky s možnostmi a způsoby práce se školní třídou jako se společenstvím lidí, kteří se o sebe učí zajímat a starat. Společenství komunitního typu slouží jako prevence sociálně patologických jevů. Seminář je teoretický i sebezkušenostní. Zahrnuje i supervizní část zaměřenou na reflexi zkušeností účastníků. 


Charakteristika

V rámci vzdělávací akce se pedagogičtí pracovníci seznámí s možnostmi a způsoby práce se školní třídou jako se společenstvím lidí, kteří se o sebe učí zajímat a starat. Společenství komunitního typu slouží i jako prevence sociálně patologických jevů. Seminář je teoretický i sebezkušenostní. Zahrnuje i supervizní část zaměřenou na reflexi zkušeností účastníků.


Obsah akce

Celý název kurzu:  Školní třída jako komunita. Jak z obyčejné třídy vybudovat společenství, v němž si lidé nejsou ukradení

Teorie:

Obsahem semináře je seznámit účastníky s tím, co znamená "komunita" a jakými způsoby lze ze školní třídy komunitu vybudovat. KURZ JE VHODNÝ ZEJMÉNA PRO TY ZE ZÁJEMCŮ, KTEŘÍ NEMAJÍ S PRACÍ S KOMUNITOU ZKUŠENOSTI. Účastníci nahlédnou pojetí komunity jako společenství svobodných a zodpovědných jedinců, kteří jsou schopni a ochotni se dohodnout na určitých pravidlech fungování. Podrobněji se seznámí i s tzv. dynamikou skupin, nahlédnou typy vedení komunit (např. strukturované vedení, nedirektivní vedení, tematické skupiny, zážitkové komunity), zjistí, pro jaké situace a kdy určité typy vedení komunit využít. Vyzkouší si a naučí se různé techniky interakce. Seznámí se s výhodami práce se vztahy (práce s třídou jako s komunitou je vždy práce se vztahy).

V rámci semináře budou mít účastníci i možnost probrat problematické momenty z práce se školní třídou v rámci profesní supervize.

Praxe:

V rámci semináře si účastníci vyzkouší komunitu sami na sobě. Budou moci zjistit, jak se cítí ve společenství, které není masou anonymních jedinců, kteří pouze plní povinnosti, ale malým krátkodobým společenstvím, v jehož rámci je možné bezpečné sdílení například profesních zkušeností (v hranicích osobního komfortu).

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace