AJ 204
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Vzdělávací cíl
Představíme si autorem odzkoušené postupy, jak přivést žáky (nejen) pomocí Fantastických karet od IMAGLEE [imaglí] k prvotní sebedůvěře v cizím jazyce a následnému tříbení vyjadřování na vyšších úrovních pokročilosti. Naší hlavní matérií bude angličtina, ale dotkneme se i němčiny, francouzštiny, španělštiny a dalších jazyků.
Obsah akce
TÉMA I. - Sebedůvěra v cizím jazyce
- Překonání prvotního strachu z cizího jazyka aneb „v okamžiku, kdy se cizí jazyk začínáte učit, jej už docela dobře ovládáte“
- Trénink neohroženosti aneb ani v mateřštině jsme neexcelovali na první dobrou
- Trénink kreativity: když neznám slovíčko, tak to neznamená, že se nedorozumím
TÉMA II. - Znalosti a používání jazyka, reálie
- Jak se vyjádřit (i s minimální slovní zásobou)
- Jak rozvíjet základní i pokročilou slovní zásobu
- Jak si oblíbit gramatiku a jak ji procvičovat
- Jak přesvědčivě argumentovat v cizím jazyce
- Jak si osvojit reálie dané země
TÉMA III. - Výuka „na míru“
- Aktivity pro práci se skupinou různě pokročilých žáků
- Jak nechat vyniknout žáky, kteří jsou napřed v určité oblasti (např. díky tomu, že do hloubky zajímají o daný obor)
- Jak umožnit každému se rozvíjet vlastním tempem
TÉMA IV. - Cizí jazyk jako cesta
- Zažít víceznačnost slov, bohatství jejich významů aneb Proč polygloti občas dělají více chyb než ostatní
- Tolerantnost vůči chybám: cizí jazyk jako skvělý trenažér
- O symbióze učitele a internetu aneb musí učitel znát nazpaměť Velký slovník česko-anglický?
VYBRANÉ AKTIVITY, KTERÉ SI NA WORKSHOPU PŘEDSTAVÍME A VYZKOUŠÍME
- „Mamma mia! aneb Italština pro začátečníky“
- Slovní ping-pong
- Černý lev aneb O nejlepší hashtag
- Slovní fotbal pro překladatele a jejich děti
- O co, že to není Dostojevský?