AJ 204 ANGLIČTINA KRE4T1VNĚ: od začátečníků až po velmi pokročilé

Předmět
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
396/2018-2-35

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Představíme si autorem odzkoušené postupy, jak přivést žáky (nejen) pomocí Fantastických karet od IMAGLEE [imaglí] k prvotní sebedůvěře v cizím jazyce a následnému tříbení vyjadřování na vyšších úrovních pokročilosti. Naší hlavní matérií bude angličtina, ale dotkneme se i němčiny, francouzštiny, španělštiny a dalších jazyků. 


Obsah akce

TÉMA I. - Sebedůvěra v cizím jazyce

  • Překonání prvotního strachu z cizího jazyka aneb „v okamžiku, kdy se cizí jazyk začínáte učit, jej už docela dobře ovládáte“
  • Trénink neohroženosti aneb ani v mateřštině jsme neexcelovali na první dobrou
  • Trénink kreativity: když neznám slovíčko, tak to neznamená, že se nedorozumím

TÉMA II. - Znalosti a používání jazyka, reálie

  • Jak se vyjádřit (i s minimální slovní zásobou)
  • Jak rozvíjet základní i pokročilou slovní zásobu
  • Jak si oblíbit gramatiku a jak ji procvičovat
  • Jak přesvědčivě argumentovat v cizím jazyce
  • Jak si osvojit reálie dané země

TÉMA III. - Výuka „na míru“

  • Aktivity pro práci se skupinou různě pokročilých žáků
  • Jak nechat vyniknout žáky, kteří jsou napřed v určité oblasti (např. díky tomu, že do hloubky zajímají o daný obor)
  • Jak umožnit každému se rozvíjet vlastním tempem

TÉMA IV. - Cizí jazyk jako cesta

  • Zažít víceznačnost slov, bohatství jejich významů aneb Proč polygloti občas dělají více chyb než ostatní
  • Tolerantnost vůči chybám: cizí jazyk jako skvělý trenažér
  • O symbióze učitele a internetu aneb musí učitel znát nazpaměť Velký slovník česko-anglický?

VYBRANÉ AKTIVITY, KTERÉ SI NA WORKSHOPU PŘEDSTAVÍME A VYZKOUŠÍME

  •  „Mamma mia! aneb Italština pro začátečníky“
  • Slovní ping-pong
  • Černý lev aneb O nejlepší hashtag
  • Slovní fotbal pro překladatele a jejich děti
  • O co, že to není Dostojevský?
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace