DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Seznámit učitele německého jazyka s různými způsoby využití písniček ve výuce německého na ZŠ i SŠ
Německý jazyk vyučuji jako druhý cizí jazyk na technicky zaměřené škole již od roku 1993. Potýkám se s problémy motivace žáků k učení německého jazyka, práce v početných skupinkách žáků s velmi rozdílnými znalostmi jazyka. To vše mě neustále nutí hledat nové způsoby, jak žáky zaujmout, něco je naučit a motivovat je k tomu, aby byli ochotni se něco naučit sami.
Velmi pozitivně je žáky hodnocena práce s písničkou. Proto hledám různé možnosti, jak písničku do výuky zařadit a jak pomocí písničky, jejího poslechu nebo práce s textem písně mohu posilovat všechny jazykové kompetence žáků. O tyto své zkušenosti bych se s vámi ráda podělila na tomto cyklu seminářů.
Účastníci semináře se seznámí s různými metodami využití písniček ve výuce, s různými výstupy a metodami práce vedoucím k zatraktivnění výuky.
Osnova:
Způsoby využití písniček:
Formy práce s písničkou
(z.B.Lüskentexte, Richtig×Falsch, Fragen und Atworten, Richtige Reihefolge, Zuorden, Suchen im Text, Zeichnen des Lieds, Ilustration des Lieds, Rheime-Ergänzung, Musik mit Bilder assoziiren, falsche Texte korrigieren – text s mezerami, dobřeךpatně, otázky a odpovědi, správné pořadí, přiřazení, vyhledávání v textu, kreslení písničky, ilustrace písničky, doplnění rýmů, asociace písniček a obrázků, vyhledávání chyb v textu)
Pro využití ve výuce jsou vhodné písničky Tokio Hotel, Die Ärzte, Die Phantastische Vier, Rammstein, Wise Guys, Die Prinzen, Tote Hosen, Clueso, Alexander Knappe