Kurzy
HV 74 Boomwhackers pro I. stupeň Atraktivní hudba skrytá v plastu
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Hudební výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Vzdělávací program je zaměřen na prezentaci a osvojení metod práce s atraktivním hudebním nástrojem Boomwhackers. V rámci školení se jednotliví účastníci seznámí a prakticky si osahají množství námětů a her, které jsou snadno proveditelné na 1. stupni ZŠ případně ve skupinách dětí v daném věku. Během programu se pedagogové seznámí s charakterem nástroje a zásadami pro jeho využití ve školní třídě. Jednotlivé činnosti v žácích rozvíjejí rytmické, intonační a improvizační schopnosti, ale i znalosti hudebně teoretické. V rámci kurzu si na několika praktických ukázkách představíme boomwhackers jako doprovodný i samostatný nástroj nebo jako doplnění Orffova instrumentáře. Součástí programu je i praktický návod k vytváření jednoduchých grafických zápisů a notových materiálů pro hru na boomwhackers.
- Seznámení s nástrojem, metody, využití, cena (1 vyučovací hodina)
- Hry s nástrojem Boomwhackers, které rozvíjejí rytmické, intonační či improvizační dovednosti (3 vyučovací hodiny)
- Hra na Boomwhackers dle not či grafických partů (2,5 vyučovací hodiny)
- Způsoby zápisu not či grafických partů (1 vyučovací hodina)
- Společná diskuze a reflexe (0,5 vyučovací hodiny)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
HV 75 Sociální dimenze hudby: Jak učit o sociálních tématech skrze hudební historii
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Hudební výchova
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
kurz bude zaměřen na propojení závažných aktuálních i historických sociálních témat s příběhy a osobnostmi hudební historie. Kurz pojme druhy opresivních hierarchií jako je antisemitismus, misogynismus, rasismus či homofobie, přes politické systémy (komunismus), po deprese a neurovývojové poruchy. Účastníci kurzu se seznámí s tím, jak se tato témata odrážela v klasické hudbě a životech umělců, a jak lze toto spojení využít k seznámení žáků a studentů v hodinách hudební výchovy, dějepisu a hudební nauky s těmito tématy. Kurz je určen pro učitele základních, středních škol i základních uměleckých škol.
- Historický a sociální kontext hudby, pojmy absolutní a programní hudba v sociální kontextu (30 min)
- Analýza rasových otázek ve hudbě (Chevalier de Saint-Georges) (30 minut)
- Historie antisemitismu v hudebním kontextu (F. Mendelssohn-Bartholdy, Gustav Mahler, R. Strauss) (55 min)
- Misogynie a ženské skladatelky (M. A. Mozart, Fanny Mendelssohn, Clara Shumann, Jean Demessiux a další) (55 min)
- Politické ideologie a hudba v totalitních režimech (D. Shostakovich a S. Prokofjev, čeští autoři) (45 min)
- Psychické zdraví a jeho odraz v hudební tvorbě (Robert Schumann, Jean Sibelius, Fryderyk Chopin) (45 min)
- Homosexualita a Bisexualita (P. I. Tchaikovskij, I. Stravinkij, Darius Milhaud) (45 min)
- (Pravděpodobné) neurovývojové poruchy osobností v hudební historii (J. S. Bach, W. A. Mozart, S. Rachmaninov, Glenn Gould) (55 min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento kurz je možné absolvovat i bez předchozí účasti na 1. části.
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DV 18 Techniky totální divadelní improvizace
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Dramatická výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V rámci semináře nahlédneme do technik totální improvizace. Vystoupíme z komfortní zóny, budeme pracovat na zvědomení těla, vyzkoušíme si práci ve dvojicích. Improvizace jako přítomný okamžik, práce s imaginací, koncentrací, všímavostí.
Co si z kurzu Totální improvizace jako učitel odnesete?
Život ve škole je improvizace, ať chceme, nebo ne. Tak proč se v ní nezdokonalit? Kurz Totální improvizace Vám dá do rukou tyto trumfy:
- Odvahu hlavního hrdiny: Naučíte se reagovat pohotově i v nečekaných situacích a těch je ve třídě každý den dost.
- Imunitu vůči strachu z chyby nebo trapnosti: Naučíte se vnímat chyby a přešlapy jako příležitosti k učení a růstu, ne jako selhání. Je skvělé to umět jako učitel a předávat tuto dovednost dětem.
- Slovní žonglérství s 5 míčky: Zvládnete každou konverzační přestřelku. Pokud budete učit dospívající, oceníte.
- XXL balení sebedůvěry: Získáte odvahu opouštět svou komfortní zónu, důvěřovat svým instinktům a čelit novým výzvám s větší jistotou. Ve třídě se bez sebedůvěry neobejdete.
- Mentální strečing: Zlepšíte svou schopnost plně se soustředit na to, co se děje tady a teď, a být míň ve stresu.
- Boost kreativity: Získáte schopnost vidět příležitosti tam, kde ostatní vidí překážky. Natrénujete svůj mozek reagovat na výzvy s dávkou kreativity.
- Lepidlo na mezilidské vztahy: Zažijete kouzlo spontánní synergie s ostatními. Improvizace je skvělé síto na lidi. Buď se chytáte, anebo ne.
- Seznámení s lektorkou a účastníky
- Definice bezpečného prostoru
- Praktická cvičení plus teoretická opora
- Trénink improvizace
- Cvičení na koncentraci
- Závěrečná reflexe
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 410 US Music Culture and its Influence
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
European and African Folk Music
Origins of American Folk
American History and Regional Differences
Jazz, Blues, and Rock History
Global Influence of English Language Music
Native American Traditions
The Nature of English in Poetry (Time-Stress, Phonetics)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ČJ 372 Literatura a film
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Český jazyk
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář vychází z požadavků na rozvoj estetické výchovy a na interdisciplinární vztahy. Účastníci se seznámí s možnostmi, jak do hodin ČJL vhodně implantovat film, jeho hudební a výtvarnou součást a další prvky. Zaměřuje se na vnímání díla čtenářem a divákem. Pracovat se bude s různými literárními druhy, žánry a historickými obdobími, např. Radúz a Mahulena, Kytice, Postřižiny, Spalovač mrtvol, Zvířecí farma, Žert, Ucho, Báječná léta pod psa atd
Podrobný rozpis:
- Vztah mezi verbálním a audiovizuálním uměním / literatura a film
- Vztah filmu k dalším uměleckým formám
- Motivační potenciál literatury a filmu
- Modely adaptace, adaptační teorie, druhy adaptačních postupů
- Film a jeho výrazové prostředky
- Didaktické aplikace – scénář, vypravěč, postavy, hudba, zvuk, kamera, filmový plakát Analýza, interpretace a komparace literár. díla a jeho filmové adaptace
- Komparace vybraných adaptací
- Diskuse, evaluace a vzájemné sdílení zkušeností
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
