Kurzy
PP 711 Sebepoznání jako základ osobnostního růstu a vnitřní rovnováhy
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V dnešní dynamické a náročné době je pro pedagogy klíčové nejen rozvíjet své profesní dovednosti, ale také se věnovat vlastnímu osobnostnímu růstu a duševní pohodě. Tento celodenní kurz nabízí prostor pro hlubší sebepoznání, uvědomění si vlastních hodnot, silných stránek i limitů a práci s emocemi.
Prostřednictvím interaktivních cvičení, sebereflexe a skupinových diskuzí účastníci objeví způsoby, jak lépe porozumět sami sobě, posílit svou vnitřní rovnováhu a předcházet stresu a vyhoření. Zaměříme se na techniky mindfulness, emoční inteligenci a efektivní práci s vnitřní motivací. Kurz pomůže pedagogům nejen lépe zvládat profesní výzvy, ale také přispěje k harmonii v jejich osobním životě.
Hlavní témata kurzu:
- Sebepoznání a jeho vliv na profesní i osobní život
- Práce s emocemi a stresovými situacemi
- Techniky pro posílení vnitřní rovnováhy a odolnosti
- Mindfulness a jeho využití ve školním prostředí
- Prevence syndromu vyhoření
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 743 Artefiletika a střípky arteterapie ve školním prostředí – sebezkušenostní ochutnávka
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Prožitkové malování a tvoření pomáhá uvolňovat napětí, stres, vyrovnat se s každodenními výzvami, přispívá k celkové rovnováze a učí nové senzitivitě. Podporuje kreativitu, myšlení, komunikaci, empatii i objevování svých silných stránek. Přináší nové pohledy na sebe a svůj životní příběh. Není zde důležitý výtvarný talent, ale proces tvorby a vlastní prožitek. Ve výtvarném umění je vše možné. Pojďme si přínosy artefiletiky a arteterapie vyzkoušet.
- artefiletika a arteterapie
- vymezení pojmů
- krátký vhled do teorie
- praktické příklady seznamovacích aktivit
(2 hodiny)
- „arte“ v pedagogické praxi
- jak lze využít výtvarné techniky při práci s dětmi i v předmětu PSPP nebo v PI
- sebezkušenostní aktivita
(2 hodiny)
- jak může i pedagog relaxovat a uvolnit stres spojený s náročným pracovním prostředím
- sebezkušenostní aktivita
- diskuze
(2 hodiny)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 666 Klíč k vyjednávání aneb jak se jednoduše posunout v komunikaci s druhými a zlepšit si tím vztahy
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Vyjednávání je velkou součástí našeho života. Denně vyjednáváme v zaměstnání se svými kolegy, nadřízenými, podřízenými, dodavateli a zákazníky ohledně cen, různých dohod, smluv, spolupráce, kvality a mnohých dalších věcí. V neposlední řadě také denně vyjednáváme v našich vztazích, nejen partnerských. Každé jednání je jiné, vždy v jednání však uplatňujeme určité vzorce, které vedou k úspěšnému zakončení.
Cílem workshopu je objasnit a uvědomit si vzorce jednání, které vedou k úspěšnému vyjednávání v každodenním životě. Zároveň tyto vzorce jednání naroubovat aplikovat na naše osobní nastavení mysli a popřípadě si posunout své vlastní hranice, které nám někdy v jednání brání posunout se dál ke stanovenému cíli dosáhnout svého cíle nebo konsensu v jednání. Kurz je veden tak, aby co nejjednodušším způsobem posluchačům kurzu ukázal cestu a návod, jak lépe a účinněji ve svých každodenních interakcích jednat.
Úvod a představení. Technické a organizační informace – 0,5 hod
Komunikační návyky a bariéry. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod Poznámka: videocall umožňuje práci ve skupinách – rozdělení do nich, proto tohoto nástroje využívám. Ze cvičení ve skupině návrat zpět do velké skupiny a následuje společná diskuze a reflexe)
- Teoretické vymezení komunikace. Jak vzniká, význam symbolů.
- Vzorce jednání
- Práce ve skupinách. Diskuze
- (následuje přestávka 20 min)
- Jak zvládnout negativní emoce při vyjednávání
- Práce ve skupinách. Diskuze. Reflexe
Konfliktní a složité situace. (Metoda: prezentace, cvičení ve skupinách, reflexe – celkem 2 hod)
- Technika jak se naučit aktivně naslouchat a díky tomu druhého pochopit
- Technika, jak naopak druhé straně vysvětlit svůj názor tak, aby mu porozuměla
- Práce ve skupinách. Diskuze
- (následuje přestávka 20 min)
- Technika, jak říkat nepříjemné věci
- Práce ve skupinách. Diskuze. Reflexe.
Tipy, jak posunout komunikaci dál (Metoda: prezentace + sdílení s účastníky. 0,75 hod + 0,25 přestávka.)
Shrnutí získaných znalostí a dovedností a sdílení zkušeností s účastníky
(Metoda: diskuze, cvičení ve skupinách, reflexe – 1 hod)
Závěrečná zpětná vazba (metoda: zpětná vazba účastníků – 0,5 hod
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 748 Vědomé hodnoty a vnitřní zdroje: objev, co tě pohání
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Osobnostní rozvoj
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento sebezkušenostní kurz je zaměřen na práci s vlastními hodnotami a vnitřními zdroji – těmi silami, které nás podpírají, směrují a dodávají energii. Účastníci si ujasní, co je pro ně skutečně důležité, jak jejich hodnoty ovlivňují každodenní rozhodování, vztahy a osobní pohodu. Naučí se rozpoznávat vlastní vnitřní zdroje (jako jsou odolnost, kreativita, víra v sebe, laskavost) a pracovat s nimi v těžších životních situacích. Kurz je určen všem, kteří chtějí lépe porozumět sobě i ostatním, vést smysluplnější život a být oporou i druhým.
1. Úvod do tématu (30 min)
- Co jsou hodnoty? Jak vznikají?
- Rozdíl mezi vnitřními hodnotami a naučenými normami
- Proč je důležité znát své vnitřní zdroje
2. Hodnoty jako kompas (90 min)
- Individuální cvičení: Můj žebříček hodnot
- Práce s kartami hodnot / pojmovou mapou
- Diskuze: Které hodnoty mě vedou v těžkých chvílích?
- Konflikt hodnot – jak poznám, že nejsem v souladu sám se sebou?
3. Vnitřní zdroje – kde bereme sílu? (90 min)
- Co jsou vnitřní zdroje? Rozdíl mezi „zdrojem“ a „spotřebičem“
- Mapování vlastních zdrojů (bezpečí, vztahy, víra, přijetí, kreativita...)
- Skupinová reflexe: Kdy jsem v životě zvládl něco těžkého – co mi pomohlo?
4. Vědomá práce s energií a motivací (60 min)
- Co mě dobíjí a co mě vysává?
- Doplňování „vnitřních baterek“
- Techniky mikronabití během dne
5. Podpora pro sebe i druhé (60 min)
- Jak podporovat sám sebe – zdravé sebepovzbuzení
- Jak mluvit podpůrně k druhému (bez zachraňování)
- Praktický trénink: podpora skrze otázky, zrcadlení a uznání
6. Praktická aplikace hodnot a zdrojů v každodenním životě (60 min)
- Kdy jsem „ve svém středu“ – a kdy ne?
- Jak rozpoznat signály vnitřního nesouladu
- Vytvoření osobního plánu: Jak posiluji své hodnoty a zdroje v běžném dni?
7. Závěr a integrace (30 min)
- Sdílení uvědomění z kurzu
- Psaní závěrečného poselství sám sobě
Co si odnáším? (do života, do práce, do vztahů)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 712 Rozvoj kreativity pedagoga: Inspirace pro moderní výuku
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kreativní pedagog je klíčem k inspirativnímu a efektivnímu vzdělávání. Tento celodenní kurz nabízí učitelům všech stupňů vzdělávání praktické nástroje, jak rozvíjet vlastní kreativitu a přenášet ji do výuky. Společně objevíme nové metody, techniky a přístupy, které podporují aktivní učení, zapojení žáků a inovativní myšlení.
Prostřednictvím interaktivních workshopů, tvůrčích aktivit a sdílení osvědčených postupů si účastníci vyzkouší, jak prolomit stereotypy ve výuce, jak efektivně využívat moderní technologie, gamifikaci či zážitkové učení a jak motivovat žáky k aktivnímu zapojení. Kurz podpoří nejen pedagogickou kreativitu, ale také radost z učení a objevování nových možností.
Hlavní témata kurzu:
✅ Kreativita pedagoga jako klíč k modernímu vzdělávání
✅ Inovativní metody a techniky podporující tvořivost žáků
✅ Gamifikace a interaktivní prvky ve výuce
✅ Zážitkové učení a jeho přínosy
✅ Jak prolomit rutinu a přinést do výuky nové nápady
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 713 Intervence a prevence: Jak zvládnout krizové situace ve škole
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Škola je prostředím, kde se mohou objevit různé krizové situace – od konfliktů mezi žáky, přes projevy agrese či šikany, až po závažnější psychické obtíže u dětí. Tento celodenní kurz poskytne pedagogům praktické strategie a nástroje, jak efektivně reagovat na krizové situace, jak jim předcházet a jak podpořit bezpečné a zdravé školní klima.
Účastníci se naučí rozpoznávat varovné signály problémového chování, seznámí se s principy krizové komunikace a vyzkouší si modelové situace, které jim pomohou získat jistotu při řešení náročných momentů ve škole. Kurz propojuje teoretické poznatky s praktickými dovednostmi a poskytne inspiraci pro efektivní preventivní opatření i krizové intervence.
Hlavní témata kurzu:
✅ Prevence krizových situací a budování bezpečného školního prostředí
✅ Rozpoznávání rizikového chování a včasná intervence
✅ Efektivní krizová komunikace se žáky, rodiči a kolegy
✅ Řešení konfliktů, šikany a emočně vypjatých situací
✅ Spolupráce s odborníky a využití podpůrných mechanismů
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 744 Nadužívání digitálních technologií a jeho dopady
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář o příčinách, rizicích a dopadech nadměrného využívání internetu, mobilních telefonů a sociální sítí. Seminář bude veden kombinací výkladu a dialogické metody výuky s využitím prezentací.
- Využívání digitálních technologií a internetu - pozitivní dopady (1 hodina)
- Negativní dopady využívání internetu a sociálních sítí (2 hodiny)
- Závislost digitálních technologiích/internetu a její projevy (2 hodiny)
- Možnosti prevence závislosti na internetu a sociálních sítích (1 hodina)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
TV 99 DANCE YOGA ANIMAL GROUND
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Tělesná výchova
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Pod mým vedením budou účastníci pracovat se svým tělem zdravým způsobem pomocí plynulého pohybu ve spojení s dechem. Pohyb prochází jednoduchými jógovými ásanami spolu s podporující inspirativní hudbou. Během těchto lekcí dochází k uvědomění těla, jeho pohybu, práce jednotlivých svalových skupin, zvědomění pohybu spolu se správným dýcháním. Prostřednictvím tohoto procesu dochází ke zpevnění těla přirozeným a nenásilným způsobem. Tato lekce také zahrnuje pohyb Animal Ground s prací s vlastní vahou těla. Pohyb v lekci respektuje anatomii a nepřepíná vazy a šlachy.
- Rozdýchání, naladění, základní rozehřátí
- Spojení těla a mysli s pohybem
- Zapojení pohybu do delších pohybových sequencí se začleněním jógových ásan
- Ve středních polohách na podlaze práce s vlastní vahou těla „animal ground“
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 731 Duševní zdraví a kauzalita: co je to duševní porucha?
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
- Problem-based learning (PBL): výuková metoda, v níž namísto frontální výuky získá každý z účastníků část vyučovaného obsahu a o dalších informacích se dozvídá v průběhu diskuse od ostatních účastníků.
- Reálné versus arbitrární třídy
- Workshop: Real kind vs arbitrary category (45 minut) Lektor krátce představí pohledy na „real kinds“ versus arbitrární kategorie z pohledu JS Milla a I Hackinga. Studenti posléze budou dostávat příklady kategorií, které budou identifikovat buď jako real kind, nebo jako arbitrární kategorii (Mill); posléze jako „statické“ vs „interaktivní“ kategorie (Hacking)
- Bio-psycho-sociální model duševních onemocnění
- PBL workshop: trauma versus brain disorder (60 minut). Účastníci budou na příkladu kazuistiky rozhodovat o tom, zda chápat pacientovy obtíže jako důsledek osobního selhání, biologické choroby, nebo vystavení neblahým podmínkám. Účastníci dostanou stejné scénáře, které ovšem zdůrazní traumatickou zkušenost, neurovývojovou zvláštnost nebo osobní zodpovědnost.
- Cirkulární versus lineární kauzalita
- Přednáška: insomnie a deprese, lineární a cirkulárná kauzalita (60 minut): proč je obyčejná kauzalita, jíž se obyčejně učíme ve škole, nedostatečná a matoucí? Pokud se muž snaží čůrat do příliš vysoko umístěného pisoáru, je pisoár příliš vysoko, nebo muž příliš malý? Pokud experimentátor myším potravu, pokud myši zazvoní na zvonek, naučil se experimentátor ovládat myši, nebo myši experimentátora? Pokud se hádá manžel s manželkou, reaguje manžel na manželku, nebo manželka na manžela?
- Kazuistický workshop: proč lektor trpí insomnií? (45 minut) Účastníci dostanou několik graficky znázorněných kazuistik prezentovaných jako sekvenci příčiny a následku, které budou doplňovat tak, aby vynikly zpětnovazební mechanizmy a nespočet dalších faktorů, které se na dané obtíží daného jedince podílí.
- Přednáška: co jsou duševní onemocnění? (60 minut) Duševní onemocnění budou představena jako „homeostatic property clusters“, což odpovídá jejich současnému pojetí (viz např. Kendler, Hacking, Frances) a překlenuje mylné, nicméně populární dilema, zda jsou duševní onemocnění „skutečné nemoci“, nebo „kulturní konstrukty“.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DV 18 Techniky totální divadelní improvizace
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Dramatická výchova
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V rámci semináře nahlédneme do technik totální improvizace. Vystoupíme z komfortní zóny, budeme pracovat na zvědomení těla, vyzkoušíme si práci ve dvojicích. Improvizace jako přítomný okamžik, práce s imaginací, koncentrací, všímavostí.
Co si z kurzu Totální improvizace jako učitel odnesete?
Život ve škole je improvizace, ať chceme, nebo ne. Tak proč se v ní nezdokonalit? Kurz Totální improvizace Vám dá do rukou tyto trumfy:
- Odvahu hlavního hrdiny: Naučíte se reagovat pohotově i v nečekaných situacích a těch je ve třídě každý den dost.
- Imunitu vůči strachu z chyby nebo trapnosti: Naučíte se vnímat chyby a přešlapy jako příležitosti k učení a růstu, ne jako selhání. Je skvělé to umět jako učitel a předávat tuto dovednost dětem.
- Slovní žonglérství s 5 míčky: Zvládnete každou konverzační přestřelku. Pokud budete učit dospívající, oceníte.
- XXL balení sebedůvěry: Získáte odvahu opouštět svou komfortní zónu, důvěřovat svým instinktům a čelit novým výzvám s větší jistotou. Ve třídě se bez sebedůvěry neobejdete.
- Mentální strečing: Zlepšíte svou schopnost plně se soustředit na to, co se děje tady a teď, a být míň ve stresu.
- Boost kreativity: Získáte schopnost vidět příležitosti tam, kde ostatní vidí překážky. Natrénujete svůj mozek reagovat na výzvy s dávkou kreativity.
- Lepidlo na mezilidské vztahy: Zažijete kouzlo spontánní synergie s ostatními. Improvizace je skvělé síto na lidi. Buď se chytáte, anebo ne.
- Seznámení s lektorkou a účastníky
- Definice bezpečného prostoru
- Praktická cvičení plus teoretická opora
- Trénink improvizace
- Cvičení na koncentraci
- Závěrečná reflexe
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DV 19 Taneční improvizace
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Dramatická výchova
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Improvizace je cestou k sobě, je zdrojem sebepoznání. V lekci jde o subjektivní prožívání a vyjadřování, jde o umění spolu-bytí a soucítění, o nalézání kreativity, autenticity a seberegulace. Poznáváme sami sebe, uvolňujeme fyzické napětí prostřednictvím pozorování, sebevyjádření, kreativity a improvizace, která vede k sebepoznávání a adaptabilitě těla, které si je vědomo samo sebe. Jako lektor vedu klienty k tomu, aby sami našli odpovědi v pohybu skrze tělesnou moudrost. Taneční improvizace zlepšuje náladu, osobní pohodu, zvyšuje schopnost vyrovnávat se se stresem. Účastník se na lekci učí jak být kreativním, čímž buduje osobní sílu. Povzbuzujeme v lekci zájmem o sebepoznávání, o příjemný prožitek, o úlevu od fyzické bolesti, zlepší se fyzický výkon, objevíme nové formy sociálních vztahů a osobní i skupinové umělecké vyjádření v pohybu.
- Seznámení se s prostorem a navzájem, naladění, základní rozehřátí
- Autentický pohyb na podlaze, spojení těla a mysli s pohybem v improvizaci
- Seznámení se a praktikování základních principů taneční a pohybové improvizace
- Sólová improvizace, práce s partnerem a ve skupině, sledování improvizace ostatních,
- Zpětná vazba- diskuse
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 749 PSYCHICKÉ PROBLÉMY DĚTÍ A MOŽNOSTI JEJICH ŘEŠENÍ
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V současné době se jedná o aktuální téma, které prochází celou společností. Tento seminář se zaměřuje na to, jakým způsobem lze v rámci školního prostředí řešit tyto problémy dětí, také uvedeme problematiku stresu, jak vlastně se stresem pracovat. Kromě toho se budeme věnovat tomu, co je vlastně škola schopna řešit a co již není pro školu řešitelné a kde hledat externí pomoc.
- HODINA – úvod, seznámení se základními pojmy, vyjasnění očekávání
- HODINA – interní zdroje školy, jak s nimi pracovat
- HODINA – externí zdroje školy, jak s nimi pracovat
- HODINA – konkrétní kazuistiky a možnosti řešení
- HODINA – konkrétní kazuistiky a možnosti řešení
- HODINA – práce školního poradenského pracoviště, práce v individuální rovině, skupinové práce, řízení vztahů v třídních kolektivech
- HODINA – práce školního poradenského pracoviště, práce v individuální rovině, skupinové práce, řízení vztahů v třídních kolektivech
- HODINA – závěrečné vyhodnocení
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZSV 96 Storytelling jako cesta k odbourávání předsudků
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Základy společenských věd
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Semináře a workshopy jsou interaktivní, zaměřené na emocionální učení. Metody jsou určeny k praktickému využití. Účastníkům zprostředkují zážitek s emocemi, jejichž prostřednictvím nabízí příležitosti k objevení potřeb lidí s bariérami ve společnosti.
- Jak pracovat s jak s online živou knihovnou 2h
- Žák ze sociálně znevýhodněného prostředí 2h
- Žák z odlišného kulturního prostředí 2h
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 730 Učitelská psychohy(gi)ena
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář se zamýšlí nad problematikou snížení hladiny stresu a udržení duševní pohody a rovnováhy u lidí pracujících ve školství. Metodami, které budou vyžadovat určitou míru zapojení účastníků, se pokusí čelit ohrožení syndromem vyhoření, kterému jsou pracovníci ve školství neustále vystaveni. Představí trochu jiné úhly pohledu na nejčastější problémy běžného učitele a techniky, jak jim o něco lépe čelit. Vychází z myšlenky, že být vyhořelý učitel není jakýsi abstraktní strašák, ale běžná realita velké části nás pedagogů, která ovšem nikterak nemusí snižovat jejich kvality. Neklade si otázku, jak nevyhořet, ale jak dál, když už vyhořelí jsme.
- Úvod – seznámení, anketa mezi účastníky, její následný rozbor ( 1 hod.)
- Vymezení tématu a pojmů, nastavení vzájemné komunikace a klimatu během semináře (1 hod.)
- Postřehy autora k tématu, příklady z praxe, modelové situace a jejich rozbor (2 hod.)
- Vlastní zkušenosti účastníků, rozbor a debata (1 hod.)
- Anketa č. 2, pokračování debaty o zkušenostech účastníků (2 hod.)
- Shrnutí, závěrečná reflexe, zpětná vazba (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 725 Mezikulturní povědomí u Ukrajinců žijících v ČR - webinář
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Stále četnější pobyt Ukrajinců v České republice, a zejména jejich působení na českém trhu práce, je jevem, se kterým se česká společnost musí dlouhodobě vyrovnávat. Jedná se například o specifika mezikulturního vědomí a interkulturní komunikační kompetence u Ukrajinců, kteří dlouhodobě pracují nebo žijí v ČR, dále o jejich kulturní hodnoty včetně právního povědomí, tj. jejich názory na právo a jejich konkrétní práva a povinnosti. Cílem je prezentovat základní kulturní rozdíly mezi Ukrajinci, Rusy a Čechy, pracující či žijící na území ČR. Přednášky budou kladeny do souvislosti s krátkými testy, ověřujícími osvojené znalosti interkulturních dimenzí (vzdálenost mocenských pozic, kolektivismus, pojetí času, apod.)
1.Úvod: Základní charakteristiky Ukrajinců, žijících na území ČR (45 min)
2.Chápání rodiny a domova u Ukrajinců (45 min)
3.Význam národní identity a občanství pro Ukrajince (45 min)
4.Význam komunikace, sociálních vztahů a sítí pro Ukrajince (45min)
5.Chápání moci a individualismu (45 min)
6.Hodnoty a hodnotové orientace u Ukrajinců (45 min)
7.Akulturace u Ukrajinců (45 min)
8.Interkulturní sensitivita u Ukrajinců (45 min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 746 Vliv sebevědomí na naše písmo
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Sebevědomí je klíčem k úspěchu v mnoha oblastech života. Má vliv na to, jaké situace, lidi a věci „přitahujeme“ do svého života. Každému z nás se někdy stalo, že chtěl udělat na druhého dobrý dojem, a přitom neměl ani odvahu ho oslovit. Chtěli jste se pustit do nového projektu, ale vnitřní hlas Vám našeptával, že to nedokážete a pravděpodobně se zesměšníte. Kladete si otázku: „Jak je možné, že někdo druhý, jde neustále dopředu, zatímco Vy stojíte na místě?“ Máte pocit, že Vaše odborné znalosti a schopnosti jsou větší než ty, které má Váš nadřízený, ale nedokážete se prosadit. Odpovědí je Vaše „nízké sebevědomí“, které se projevuje i v písmu, například když píšete motivační dopis do firmy, kde se ucházíte o místo. A zaměstnavatel, z části znalý grafologie, hned dokáže posoudit vhodnost daného uchazeče, včetně zjištění, jaké má sebevědomí, jaké jsou jeho silné či slabé stránky, ale i to, jak se bude chovat nejen v nové pracovní pozici, ale i v novém kolektivu. Písmo o nás hovoří více, než si myslíme, mimo jiné se v něm projevuje i naše sebevědomí.
Nutnost znalosti psaní rukou je doporučena i umělou inteligencí.
Seminář je interaktivní, je určen pro ty, kteří chtějí znát souvislost mezi písmem a svým sebevědomím. Jak strach, stres, srovnávání a naše komplexy méněcennosti ovlivňují naše písmo, a tím i naše sebevědomí. Jak správná ctižádost, tedy zdravý egoismus, nás zbavuje nejistoty a strachu, že zklameme. Jak naše sebedůvěra vede k úspěchu.
Účastníci semináře se aktivně zapojují do výkladu. V jeho průběhu budou přiměřené přestávky.
- Vysvětlení pojmů: grafologie, grafolog, etický kodex grafologa
- Hlavní principy rozboru rukopisu
- Komplexní dojmové znaky rukopisu
- Základní vlastnosti osobnosti, které v rukopise hledáme
- Naše sebevědomí a čím je ovlivněno
- Druhy sebevědomí a jejich odraz v ručně psaném písmu
- Co změnit, abychom si více věřili – změny se objeví i v písmu
- Sebevědomí a jeho znaky v písmu
- Sebepojetí a písmo
- Sebehodnocení a písmo
- Projevy sociability v písmu
- Podpis a naše ego
- Síla sebevědomí
- Diskuse
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 707 Agresivita ve třídě – Prevence, minimalizace a řešení krizových situací
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Agresivita ve školním prostředí je závažným problémem, který může negativně ovlivnit klima třídy, vztahy mezi žáky i samotný vzdělávací proces. Tento kurz se zaměřuje na porozumění příčinám agresivního chování, efektivní strategie prevence a metody, jak minimalizovat projevy agrese ve třídě. Účastníci se naučí rozpoznávat varovné signály, využívat osvědčené pedagogické přístupy k udržení pozitivního klimatu a získají praktické dovednosti pro zvládání krizových situací. Kurz zahrnuje interaktivní prvky, modelové situace a konkrétní doporučení pro učitele a pedagogické pracovníky.
Obsah kurzu:
✔ Příčiny agresivního chování a jeho projevy
✔ Preventivní opatření k minimalizaci agresivity ve třídě
✔ Efektivní strategie řízení třídy a budování pozitivního klimatu
✔ Jak reagovat na agresi – deeskalační techniky a krizová intervence
✔ Práce s emocemi – učitel i žáci
✔ Komunikace s rodiči a školním poradenským pracovištěm
Kurz je určen pro všechny pedagogické pracovníky, kteří chtějí získat užitečné nástroje pro práci s agresivitou ve třídě a přispět k bezpečnému a respektujícímu prostředí ve škole.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
ZSV 99 Základní pojmy genderové problematiky a význam žen ve vzdorování totalitárním a nedemokratickým režimům ve střední a východní Evropě
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Cílem kurzu je seznámit účastníky kurzu s genderovou problematikou, např. rozdílem mezi pojmem pohlaví (anglicky sex), vyjadřujícím výhradně biologickou, genetickou, anatomickou a fyziologickou odlišnost mezi ženami a muži a konceptem gender, odkazujícím k sociálním a kulturním konstrukcím ženskosti a mužskosti. Na základě relevantní terminologie budou prezentovány různé podoby vzdorování žen totalitárním a nedemokratickým režimům ve střední a východní Evropě včetně začlenění významu jejich protestování do současné kolektivní paměti. Bude objasňován význam žen s ohledem na uměleckou kritiku, budování alternativních struktur veřejnosti či jejich význam na nelegálních demonstracích, proběhnuvších v nacistickém Německu, bývalých komunistických režimech a v současnosti uskutečňovaných v Putinově Rusku. Důraz kladený na gender bude také kladen do souvislosti s odlišným charakterem protestování žen v konkrétních zemích a odlišnými represivními praktikami, uplatňovanými vůči mužům a ženám ze strany státní policie. Vysvětlování strukturálních podobností protestování žen v konkrétních totalitárních nebo nedemokratických režimech bude doplněno o kazuistiku; například význam Jeleny Bonnerové v bývalém Sovětském svazu, Agnes Hellerové v Maďarsku, Anny Walentynowiczové v Polsku, Anny Šabatové v bývalém Československu, ruské feministické punk rockové protestní skupiny Pussy Riot v současné Ruské federaci, apod.
1)Úvod a základní terminologie (45 minut).
2)Omezené zplnomocnění žen v meziválečném Československu a jejich význam při vzdorování nacismu (45 minut).
3)Vliv komunistické ideologie na postavení žen v prvních desetiletích totalitarismu: proces s Miladou Horákovou (45 minut).
4)Význam Anny Šabatové, Evy Kantůrkové a Lenky Reinerové v bývalém Československu (45 minut).
5)Význam Eleny Bonnerové v bývalém Sovětském svazu (45 minut).
6)Význam Agnes Hellerové v Maďarsku (45 minut).
7)Význam Anny Walentynowiczové v Polsku (45 minut).
8) Význam Pussy Riot v současném Rusku (45 minut).
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 724 Sebepoznání v rámci životního stylu, rekonstrukce kontraproduktivních vzorců chování
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Analýzou raných vzpomínek podle A. Adlera se účastníci v rámci sebepoznání mohou naučit rozpoznat svůj životní styl a porozumět tak často zaběhlému způsobu svého jednání, které může být v mnohých situacích i kontraproduktivní.
Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace
- Úvod do individuální psychologie A. Adlera, výjimečnost Adlerova myšlení (1 hod.)
- Co se podílí na utváření životního stylu – rodinné a sourozenecké konstelace, hodnoty, přesvědčení, výchovné styly …(1 hod.)
- Analýza životního stylu prostřednictvím rané vzpomínky (2 hod.)
- Jak na rekonstrukci životního stylu (1 hod.)
- Motivace ke změně, dodávání odvahy (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 722 Nevhodné chování žáků, jak rozklíčovat, co za tím je a co s tím
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář přiblíží důvody možného problematického chování dětí, vysvětlí jejich pohnutky a motivy a rozkryje cíle, které jsou klíčem k motivaci chování a návodem, jak pracovat na změně nevhodného chování dětí a dodržování nastavených pravidel.
Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace
- Vhodné výchovné styly a komunikační techniky (2 hod.)
- Dynamika problémového chování dětí (1 hod.)
- Intervenční strategie (1 hod.)
- Tresty a logické důsledky (1 hod.)
- Analýza příkladů z praxe s implementací získaných dovedností (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
VV 125 ŠATY DĚLAJÍ ČLOVĚKA – ODĚV JAKO KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJ V PROFESI PEDAGOGA
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Výtvarná výchova
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
- aktivizační otázky, brainstorming, diskuze
- názorná prezentace a výklad
- nácvik praktických dovedností
Osnova akce
- význam odívání, potřeby spojené s odíváním, faktory ovlivňující výběr oděvu (45min)
- úvod do problematiky barev (45min)
- úvod do problematiky tvarů (45min)
- úvod do problematiky stylu (45min)
- jak barvy, tvar a styl oděvu vzájemně souvisí (45min)
- jak oděvem podpořit komunikační cíle a jak číst oděv svého protějšku (45min)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 750 TŘÍDNÍ NEKÁZEŇ A MOŽNOSTI ŘEŠENÍ
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
V českých školách přibývá třídních kolektivů, které se vyznačují nekázní, zde platí, že kázeň je základním stavebním prvkem efektivního vzdělávacího procesu. V tomto semináři se zaměříme na postupy a metody, které vedou k vyšší míře kázně v třídních kolektivech.
- HODINA – úvod, seznámení se základními pojmy, vyjasnění očekávání
- HODINA – škola a kázeň
- HODINA – klasický a funkční přístup ke kázni
- HODINA – cesta ke kázni
- HODINA – techniky práce s třídními kolektivy
- HODINA – techniky práce s třídními kolektivy
- HODINA – školní poradenské pracoviště, externí zdroje školy
- HODINA – závěrečné vyhodnocení
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 723 Proč jsou dnešní děti tak emočně ,,křehké“ a jak je podpořit
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář přiblíží důvody vedoucí k ,,emoční křehkosti“ dnešní generace dětí z pohledu neurobiologického a psychologického, vysvětlí, proč má dnešní dětská generace snížené sociálně-psychologické kompetence a přiblíží, jak zlepšovat a posilovat sociálně-emoční dovednosti dětí.
Techniky, aktivity: interaktivní forma přednášky, poradenské kazuistiky, příklady z praxe, modelové situace.
- Neurobiologický pohled na dnešní ,,emoční křehkost“ dětí (1 hod.)
- Jak zvyšovat sebevědomí dětí (1 hod.)
- Podpora dětí v překonávání překážek, dodávání odvahy (1 hod.)
- Analýza příkladů z praxe s implementací získaných dovedností (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.